جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
۰ نفر

بعد از منتفی‌شدن ادامه همکاری با برانکو، پرسپولیسی‌ها همه تمرکزشان را روی استخدام یحیی گل‌محمدی گذاشتند، اما مشکل اینجا بود که او با پدیده مشهد قرارداد داشت و نمی‌شد جذبش کرد.

گل محمدي

مدیران پرسپولیس یک هفته تمام، همه تلاش‌شان را کردند، اما مالک پدیده راضی نشد مجوز جدایی گل‌محمدی را صادر کند. در نتیجه، یحیی در مشهد ماند و قرمزها به ترکیه رفتند تا از بین گزینه‌های خارجی موجود، یک مربی انتخاب کنند. حالا این انتخاب صورت‌گرفته و گابریل کالدرون سریع‌تر از حد تصور حتی اداره تمرینات سرخپوشان را هم به‌دست گرفته است.

اینکه مربی آرژانتینی گزینه خوبی بود یا نه، یک بحث مفصل جداگانه است. این هم که آیا او در پرسپولیس موفق خواهد شد یا نه، داستان خودش را دارد، اما به دلایل مختلف حضور یحیی در پرسپولیس با شرایطی که پیش آمده بود، نمی‌توانست به صلاح سرخ‌ها باشد. هواداران این تیم شاید حالا باید خوشحال باشند از اینکه به جای گل‌محمدی جوان، کالدرون باتجربه در حال تمرین‌دادن تیم محبوب‌شان است.

  • تجربه صبا تکرار می‌شد؟

گل‌محمدی قبلا یک‌بار با زیر پا گذاشتن تعهدش به یک تیم دیگر، سرمربیگری پرسپولیس را تجربه کرده بود. موضوع به میانه‌های لیگ دوازدهم مربوط می‌شود که یحیی به بهانه قلب‌درد از سرمربیگری صبا استعفا داد تا ابتدا دستیار مانوئل ژوزه باشد و پس از مدت کوتاهی به نفر اول کادرفنی تبدیل شود. این تجربه اما اصلا برای گل‌محمدی خوب نبود و او مخصوصا سر ماجرای نیمکت‌نشین کردن مهدوی‌کیا به‌شدت از چشم هواداران افتاد؛ طوری که بعد از شکست برابر سپاهان در فینال جام حذفی، چاره‌ای جز جدایی پیش روی او باقی نماند.

خیلی‌ها عقیده دارند یحیی آن سال تاوان رفتارش با صبا را پس داد؛ بنابراین امسال هم ظلم مشابه به پدیده می‌توانست عرصه را از نظر روحی و اخلاقی برای این مربی جوان تنگ کند. اگر گل‌محمدی به پرسپولیس می‌آمد، به قول معروف چشم پشت او بود و شاید این قصه سرانجام خوبی پیدا نمی‌کرد.

  • گوشت قربانی می‌شد

نگاه به حمایت اغلب پیشکسوتان از برانکو نکنید؛ چه اینکه مربی کروات با عملکردش جای هیچ کار دیگری را باقی نگذاشت. حتی این موضع‌گیری‌های نسبتا مثبت اخیر در مورد کالدرون هم بیشتر به‌خاطر سابقه و اعتبار اوست. قصه یحیی اما فرق داشت. او اگر الان سرمربی پرسپولیس می‌شد، خیلی زود حس حسادت دوستان گل می‌کرد و تازیانه‌ها را بالا می‌گرفتند. می‌خواهید سرفصل انتقادات را هم بگوییم؟ اینکه گل‌محمدی فقط به درد تیم‌های کوچک می‌خورد و اینکه اقلا می‌گذاشتید یک قهرمانی لیگ به‌دست بیاورد و بعد نیمکت پرسپولیس را تحویلش می‌دادید. حالا اما یحیی به‌عنوان یک «ذخیره» در تیررس مدیران باشگاه باقی مانده و بعدها بار دیگر در شرایط مناسب‌تر، گزینه نیمکت این تیم خواهد شد.

  • اولتیماتوم می‌داد، می‌آمدند؟

نهایتا یک سؤال؛ کالدورن صبح چهارشنبه در نخستین جلسه تمرینی‌اش متوجه غیبت بیرانوند، نوراللهی و علیپور شد و اولتیماتوم داد که هر سه‌نفر به سرعت باید سر تمرین بیایند. به عصر نکشیده هرسه آمدند و بیرو حتی سکوت یک‌ماهه‌اش را هم با مصاحبه‌ای در تمجید از باشگاه شکست. حالا اگر گل‌محمدی جای کالدرون بود و اولتیماتوم می‌داد، باز هر سه نفر با همین سرعت سر تمرین می‌آمدند؟ تفاوت در همین است. پرسپولیس حداقل در برهه فعلی به یک تیم‌جمع‌کن از جنس کالدرون بیشتر از یک مربی خوش‌فکر همچون یحیی نیاز داشت.

کد خبر 446591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha