همشهری آنلاین: دومین دوره بازی‌های اروپایی با قهرمانی روس‌ها در شهر مینسک پایتخت بلاروس پایان یافت و ورزشکاران بزرگ‌ترین کشور اروپا ۱۰۹ مدال از جمله ۴۴ طلا را با خود به اردوی روسیه بردند.

مراسم پاياني دومين دوره بازي هاي اروپايي در مينسك

به گزارش همشهری آنلاین، ۴۰۸۲ ورزشکار از ۵۰ کشور قاره سبز از ۲۱ تا ۳۰ ژوئن در دومین دوره بازی‌های اروپایی در پایتخت بلاروس گرد هم آمدند و در ۱۵ رشته ورزشی با هم رقابت کردند. سرانجام ورزشکاران روسیه با کسب ۴۴ طلا، ۲۳ نقره و ۴۲ برنز قهرمان شدند و میزبان با ۲۴ طلا، ۱۶ نقره، ۲۹ برنز و مجموع ۶۹ برنز در رده دوم ایستاد. اوکراین با ۱۶ طلا، ایتالیا با ۱۳ طلا، هلند با ۹ طلا، آلمان با هفت طلا و گرجستان و فرانسه و بریتانیا با شش طلا در رده‌های بعد از نظر تعداد و مرغوب بودن مدال‌ها قرار گرفتند.

آذربایجان که در دوره گذشته به لطف میزبانی با ۲۱ طلا در رده دوم ایستاده بود، امسال تنها پنج طلا گرفت. کاهش ۳۵ مدال طلا در اردوی روسیه و افزایش ۱۴ مدال طلا در اردوی بلاروس از دیگر نکته‌های جالب توجه در بازی‌های اروپایی مینسک بود. ضمن اینکه تعداد طلاهای بریتانیا، آلمان و فرانسه هم کاهش یافته و اوکراین که دوره گذشته هشت طلا به دست آورده بود، این بار با ۱۶ طلا از رده هشتم به سوم رسید.

در رشته کشتی روسیه با هفت طلا، یک نقره و شش برنز قهرمان مطلق بازی‌های اروپایی شد و مدال طلا در رشته فوتبال ساحلی به پرتغال رسید. در دو و میدانی بلاروس و اوکراین هر کدام در سه رشته قهرمان شدند و سه مدال طلای تیراندازی کمان به ایتالیا اهدا شد. در بدمینتون بریتانیا و دانمارک هر کدام دو طلا گرفتند و روس‌های مدال طلای بسکتبال سه نفری را از آن خود کردند. بریتانیا، اوکراین و ارمنستان هم هر کدام به دو طلا موفق‌ترین تیم‌ها در مشتزنی بودند.

در قایق‌سواری کانو بلاروس و مجارستان با پنج و چهار طلا در صدر ایستادند و هلند با هفت طلا و روسیه با پنج طلا بهترین تیم‌های دوچرخه‌سواری این دوره بودند. در ژیمناستیک ۱۱ طلا را ورزشکاران روس درو کردند و سه طلای رشته جودو به روسیه رسید. اسپانیا با سه طلا بهترین تیم رشته کاراته بود و در رشته رزمی سامبو روسیه با هفت طلا و گرجستان با چهار طلا از رقیبان پیشی گرفتند.

در تیراندازی با اسلحه شش طلا به ورزشکاران روسیه رسید و در تنیس روی میز فقط یک طلا از پنج بخش ممکن از اردوگاه آلمان بیرون رفت که آن هم سهم پرتغال (با یک ورزشکاری اصالتا چینی در بخش انفرادی زنان) شد.

فرانسه با ۲۸۱ ورزشکار، بلاروس میزبان با ۲۲۱، روسیه با ۲۱۸، اوکراین با ۱۹۷ و آلمان با ۱۶۲ ورزشکار فعال‌ترین کشورها در دومین دوره بازی‌های اروپایی بودند که مراسم اختتامیه آن در ورزشگاه ۲۲ هزار نفری دینامو برگزار شد.

کد خبر 446380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha