چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازی‌های اروپایی مجموعه رقابت‌های ورزشی به شیوه المپیک است که هر چهار سال یک‌بار با مدیریت و نظارت کمیته‌های المپیک اروپایی بین ورزشکاران کشورهای قاره اروپا برگزار می‌شود.

نشان بازي هاي اروپايي

به گزارش همشهری آنلاین، برگزاری رسمی این بازی‌ها در دسامبر ۲۰۱۲ در چهل و یکمین نشست کمیته‌های المپیک اروپایی در رم تصویب و مقرر شد نخستین دوره آن سال ۲۰۱۵ در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شود. میزبانان دوره‌های دوم و سوم در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۳ به ترتیب شهرهای مینسک پایتخت بلاروس و کراکو در لهستان برگزیده شدند.

بازی‌های اروپایی پنجمین رقابت قاره‌ای به شیوه بازی‌های المپیک پس از بازی‌های آسیایی، بازی‌های پن‌امریکن، بازی‌های اقیانوسیه و بازی‌های آفریقایی است. در واقع از سال ۲۰۱۵ به بعد هر پنج قاره دنیا یک دوره رقابت ورزشی برگزار می‌کنند. بازی‌های اروپایی را نباید با رقابت‌های قهرمانی اروپا اشتباه گرفت که از ۲۰۱۸ در بازه‌های چهار سال با حضور ورزشکاران اروپایی در رشته‌های دو و میدانی، شنا، ژیمناستیک هنری، دوچرخه‌سواری، قایقرانی، گلف و ورزش سه‌گانه برگزار می‌شود.

از ورزش‌ها و ورزشکاران حاضر در بازی‌های اروپایی، تنها ۱۰ رشته در المپیک تابستانی هم حضور می‌یابند و دیگر ورزش‌ها هنوز به شکل رسمی به رقابت‌ها و بازی‌های المپیک راه نیافته‌اند.

کد خبر 446372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha