گروه سیاسی: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به موج اهانت‌های جدید رسانه‌های دانمارکی به مقدسات اسلام، سفر هیأتی از نمایندگان این کشور به تهران را لغو کرد.

کاظم جلالی، مخبر کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه شرط انجام این سفر، عذرخواهی پارلمان دانمارک بوده است، گفت: با توجه به اینکه مجلس این کشور از عذرخواهی خودداری کرد، از سفر هیأت پارلمانی دانمارک به ایران، جلوگیری به عمل آمد.

روز یکشنبه پر استیگ مولر، وزیر امور خارجه دانمارک نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجلس ایران از پارلمان دانمارک خواستار عذرخواهی شده است که البته پارلمان نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

به گزارش رویترز، وی افزود: کمیته امور خارجی پارلمان دانمارک نمی‌تواند به دلیل اینکه رسانه‌‌ها به تعهدات خود برای آگاه‌کردن افکار عمومی عمل می‌کنند و نیز آزادی بیان که قانون اساسی دانمارک آن را تضمین کرده است، عذرخواهی کند.

همچنین 16 نماینده مجلس در تذکری به رئیس‌جمهوری صدور دستور قطع روابط سیاسی و اقتصادی در کلیه سطوح با کشور دانمارک با توجه به تکرار چندباره اهانت به اسلام در مطبوعات آن کشور را خواستار شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توهین به مقدسات اسلامی در نشریات و رسانه‌های غربی، ضمن توصیه به غرب برای اتخاذ تدابیر لازم و جدی برای جلوگیری از این اهانت‌ها، از نهادهای منطقه‌ای و اسلامی خواست تلاش منسجمی را برای مقابله با این توهین‌ها انجام دهند.

سید محمدعلی حسینی نیز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که ایرنا خبر آن‌را منتشر کرد، با تأکید بر این نکته که اهانت به مقدسات اسلامی، احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرده است، خاطرنشان کرد که برخی اقدامات برای متوقف ساختن این اهانت‌ها کافی نیست.

وی تصریح کرد که برخی دولت‌های غربی متأسفانه عوامل منحرف شکل‌دهنده این انحراف‌ها را تشویق هم کرده‌اند.

کد خبر 44591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز