گروه سیاسی: در ادامه اهانت نشریات منطقه اسکاندیناوی به پیامبر اسلام که با توهین مجلات دانمارکی آغاز و چندین بار تکرار شد، این بار یک روزنامه سوئدی به هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر اسلام پرداخته است.

همین مسئله که موجبات تذکر نماینده تفت و میبد به منوچهر متکی‌، وزیر امور خارجه را مبنی بر احضار سفیر سوئد به وزارت امور خارجه فراهم آورد، در نهایت باعث شد تا در غیاب سفیر و کاردار سفارت سوئد، سرپرست این سفارتخانه به وزارت امور خارجه احضار شود.

پس از فراخواندن گونیلا فونبار، سرپرست سفارت سوئد در تهران، علی باقری، مدیرکل اروپای مرکزی و شمالی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن چاپ تصویری موهن از پیامبر مکرم اسلام (ص) در یک روزنامه سوئدی، اقدام این روزنامه را توهین به احساسات مذهبی بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر دنیا دانست.

وی با اشاره به احترام به آزادی مطبوعات و رسانه‌ها که مورد قبول جمهوری اسلامی‌ایران نیز می‌باشد، تاکید کرد: این امر نباید باعث سو‌ءاستفاده و انجام اقدامات توهین‌آمیز علیه پیروان مذاهب شود.

باقری با بیان اینکه در یک جامعه آزاد احترام به عقاید دیگران جزئی از آزادی است، خواهان محکوم کردن این حرکت توسط دولت سوئد شد.

مدیرکل اروپای مرکزی و شمالی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: این اقدام موهن ممکن است از سوی برخی گروه‌ها با هدف تخریب روابط مثبت سوئد با کشورهای مسلمان صورت پذیرفته باشد.

کد خبر 30043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز