جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنسرت آبان ماه جلال ذالفنون و داریوش خواجه نوری در تالار بتهوون خانه هنرمندان نقد و بررسی می‌شود.

دوازدهمین برنامه نقد نغمه برخلاف یازده برنامه قبلی در تالار بتهوون خانه هنرمندان برگزار و در آن کنسرت آبان ماه جلال ذالفنون و داریوش خواجه نوری نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین دراین برنامه که در ساعت 17 و 30 دقیقه روز دوشنبه 29 بهمن درتالار بتهوون خانه هنرمندان ایران برگزار می شود علاوه بر جلال ذالفنون و داریوش خواجه نوری، دکتر مصطفی کمال پورتراب به عنوان منتقد برنامه حضور دارد و به نقد و بررسی این اثر خواهد پرداخت.

کنسرت  مشترک داریوش خواجه نوری با عنوان همنوایان صلح  اّبان ماه امسال  درتالار وزارت کشور برگزار شد. در این کنسرت که به گفته دست اندرکاران‌آن اجرایی تلفیقی در موسیقی به شمار می رفت.انواع موسیقی از سنتی و محلی و پاپ اجراشد.

خواجه نوری نزدیک به هشت سال است که با جلال ذوالفنون نوازنده صاحب نام سه تار همکاری دارد و پیش از این نیز برنامه هایی را به صورت مشترک (همنوازی گیتار ودف و سه تار) اجرا کردند و قرار است آلبومی به نام افق هم از سوی این دو نفر به بازار موسیقی عرضه شود.

همچنین قرار است این کنسرت در کشورهای حاشیه جاده ابریشم به اجرا در آید.
در پیشینه کاری ذو االفنون آثاری چون گل صد برگ‌، آتش در نیستان ( با آواز شهرام ناظری ) و از نگاه یاران (‌آواز صدیق تعریف) وجود دارد. ذوالفنون سال گذشته بخشی از خاطرات و دیدگاههایش درباره موسیقی را در کتابی به نام گل صدبرگ انتشار داد.[گزارش همشهری آنلاین از نشست نقد و بررسی کتاب گل صد برگ]

11 برنامه قبلی نقد نغمه در فرهنگسرای دانشجو برگزار می شد ،اما به دلیل عدم همراهی مدیر این فرهنگسرا با دست اندرکاران برنامه نقد نغمه ، همه گاه برگزاری برنامه ها با مشکلاتی همراه بود.

چنانکه در برنامه ای که به نقد سمفونی پیامبر اختصاص داشت،بزرگانی چون کامبیز روشن‌روان، شاهین فرهت، علیرضا مشایخی، دکتر مصطفی کمال پورتراب و ... به دلیل رفتار های غیر فرهنگی مدیریت فرهنگسرا بیش از یک ونیم ساعت معطل شدند تا مدیر یادشده اجازه برگزاری برنامه را بدهد ، در حالی که پیش از این زمان برگزاری این مجموعه برنامه ها  مشخص شده و هماهنگی های قبلی هم به عمل آمده بود.

سلسله برنامه های نقد نغمه را موسسه نغمه شهر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می کند[پرونده نقد نغمه درهمشهری آنلاین]

کد خبر 44303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز