همشهری آنلاین: سومین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان (قاصدک) با نمایش نزدیک به 200 عنوان فیلم دست ساخته کودکان ایرانی در تهران آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سینما تئاتر کانون در تهران میزبانی جشنواره‌ای را بر عهده دارد که در آن فیلم‌های زنده و پویانمایی (انیمیشن) کودکان 6 تا 16 ساله ایرانی در روزهای 13 تا 16 بهمن به نمایش گذاشته می‌شود.

در این جشنواره نزدیک به 200 فیلم زنده و پویانمایی که بین 1 تا 8 دقیقه و با موضوع آزاد توسط بچه‌ها ساخته شده است، استعدادهای ناب فیلم‌سازان کوچک ایران را به عنوان سینماگران آینده کشور در حالی به نمایش می‌گذارد که همزمان جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، بزرگترین رویداد سینمایی سال در سینماهای تهران در حال برگزاری است.

گروه داوری این جشنواره متشکل از وجیه‌ا... فردمقدم کارگردان فیلم‌های پویانمایی و رییس جشنواره، غلامرضا حیدرنژاد کارگردان فیلم‌های کودک، هادی یقین‌لو، فرخنده ترابی و مرتضی احدی کارگردان فیلم‌های پویانمایی، پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره کار انتخاب برترین آثار این رقابت هنری را به پایان رساندند.

این برگزیدگان روز 16 بهمن طی آیینی در محل سینما کانون معرفی می‌شوند و تندیس‌های طلایی، نقره‌ای، برنزی و دیپلم‌های افتخار و لوح تقدیر در اختیار برندگان و گروه‌های سنی مختلف قرار می‌گیرد.

فیلم‌های جشنواره فیلم کودکان برای کودکان در قالب یک مجموعه 3 ساعتی از صبح روز 13 بهمن همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 17 در سینما تئاتر کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی تهران نمایش داده می‌شود.

در حاشیه نمایش فیلم‌ها نیز کارگاه‌های آموزش رایگان برای بچه‌های علاقه‌مند به فیلم‌سازی در رشته‌های کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی توسط لیلا میرهادی، فیلم‌برداری و نورپردازی توسط هدی اثنی‌عشری، چهره‌پردازی، بازی‌گری و نمایش خلاق توسط ناصر آویژه و قصه‌نویسی و پویانمایی زیر نظر وجیه‌ا... فردمقدم برپا می‌شود.

جشنواره فیلم کودکان برای کودکان ساعت 14 روز 16 بهمن با اهدای جوایز برگزیدگان پایان می‌یابد.

کد خبر 43280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز