همشهری آنلاین: سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تفاوت ویژگی‌های دختران و پسران، پیشنهاد تغییر در کتاب‌های آنها بعد از سال سوم دبستان را داد.

به گزارش فارس، علیرضا علی‌احمدی در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب که شنبه (13بهمن) در دبستان دخترانه رفاه برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش در گذشته دنبال این بوده است که واقعاً مدرسه کپری نداشته باشیم اما واقعیت این است که زندگی عشایری ویژگی‌هایی دارد.

برای پاسخگویی به این ویژگی‌ها، الزاماً تکنولوژی‌ها و دستاوردهایی که داریم مانند کانکس پاسخگو نیست.

وی با بیان این‌که آمار مدرسه کپری پایین است، ادامه داد: بارها اتفاق افتاده است که کپرنشینان حتی به رغم ایجاد کانکس، باز در کپر درس می‌خوانند لذا تا زمینه فرهنگی پیش نیاید، صحبت از جشن کپرزدایی و اتمام کپر یک مقداری ایده‌آلی تلقی می‌شود.

علی‌احمدی در خصوص تفاوت کتاب‌های درسی برای دختران و پسران دانش‌آموز گفت: بخشی از کتاب‌های درسی برای پسران و دختران باید متفاوت باشد.

وی با طرح پرسش از خبرنگاران، اظهار داشت: این‌ها را من از شما پرسش می‌کنم و شما از افکار عمومی پرسش کنید. مگر در یک سن ویژگی‌های دختران و پسران یکی است؟ آیا ویژگی‌های روحی دختران در یک رده سنی با پسران یکسان است؟ دختران از لطافت روحی بالاتری برخوردارند و برای کارهای نرم‌افزاری آمادگی بیشتری دارند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما فکر نمی‌کنیم نیازهای پسران و دختران یکی باشد و روانشناسان هم تأیید نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: این تغییرات در بخشی از کتاب‌های درسی از سال‌های سوم و چهارم دبستان باید شروع شود.

علی‌احمدی افزود: اخیراً مطلع شدم در دوران خیلی قبل نیز تفاوت در کتاب‌های درسی وجود داشته است یعنی در سال‌ 1328 شمسی برنامه درسی دختران و پسران در کشور ما متفاوت بوده است که بر اثر سیاست‌هایی که در کشور وجود داشته، تغییر یافته است.

وی در خصوص پرداخت عادلانه مطالبات معوقه فرهنگیان گفت: برای پرداخت یک هزار و 100 میلیارد تومان معوقه فرهنگیان، 7 برنامه طراحی شده است که بین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری و همکاران ما در حال تصمیم‌گیری است.

کد خبر 43258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز