سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم‌ راستایی دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، علی‌رضا علی احمدی در جمع مدیران ستادی این وزارتخانه با اشاره به چالش‌ها، تنگناها و محدودیت‌های موجود در وزارت متبوعش، راه برون رفت از مشکلات موجود را تفکر، همدلی و هم‌افزایی دانست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که نظام آموزش و پرورش در حال حاضر به تعبیری به روزمره‌گی افتاده و از مأموریت‌های اصلی خود دور شده است، گفت: برای خروج از این وضعیت باید یک چشم‌انداز و دورنما در افقی میسر، شدنی و مشترک ترسیم کنیم، آن چشم‌انداز را ملکه‌ وجودی خود قرار دهیم و هر یک در حوزه کاری خود بر اساس رسیدن به دورنمای تعیین شده، تلاش کنیم.

وی با بیان این که راهبردهای گذشته برد محدود دارند، تصریح کرد: این به آن معنا نیست که راهبردهای گذشته را دور بریزیم، بلکه ما باید نوع نگاهمان به نقش نظام تعلیم و تربیت، مدرسه، دانش‌آموزان و محیط جامعه را تغییر دهیم.

علی احمدی با بیان این که محیط آموزش و پرورش باید محیطی 100در صد فرهنگی باشد، گفت: در سازمان، یادگیرنده فرهنگ باید مرتب ارزیابی شود و همه‌ برای رشد و اعتلای فضایل تلاش کنند.

وی با اشاره به ضرورت تحول در آموزش و پرورش، نهضت بیداری را یکی از ارکان تحول عنوان و اضافه کرد: اگر خودمان مدام در حال یادگیری نباشیم، نمی‌توانیم، یاد بدهیم و معلم و مدیری که امروز و دیروزش یکسان باشد، مغبون است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین وجود الگو و تصویری گویا از افق 1404 در آموزش و پرورش را ضروری خواند و گفت: تعریف مدرسه زندگی و ویژگی‌های دانش‌آموز و معلم در این افق باید به وضوح تبیین شود.

علی احمدی بازنگری نشدن در برنامه‌های تربیت معلم برای مدت 10 سال را به شدت مورد انتقاد قرار داد و افزود: این امر در یک نظام پویا و زنده به هیچ وجه پذیرفته نیست.

کد خبر 42187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز