سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع روسای سازمان آموزش و پرورش استان‌های کشور با طرح پیشنهاد تشکیل کمیته آموزش و پرورش در سفرهای استانی، این اقدام را گامی مؤثر در ارتقای جایگاه آموزش و پرورش ارزیابی کرد.

به گزارش همشهری ،علیرضا علی‌احمدی در این نشست خطاب به روسای سازمان آموزش و پرورش استان‌های کشور، گفت: باید سعی کنید در سفرهای استانی، سهم بیشتری از مصوبات را به آموزش و پرورش اختصاص دهید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: جا دارد در کنار مسایلی نظیر اشتغال و مسکن، مسایل فرهنگی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

علی احمدی تفاوت‌های فرهنگی، اقلیمی و بومی مناطق مختلف کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: برنامه درسی باید بر اساس جنسیت، فرهنگ بومی و تفاوت‌های اقلیمی تدوین شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت را مقوله‌ای با گستره ملی ارزیابی کرد و یادآور شد: به‌طور میانگین40درصد از وقت دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش است و در این شرایط فرهنگ عمومی و محیط تأثیر به سزایی در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان دارد.

وی هم راستایی آموزش و پرورش با کلیه نهادهای مؤثر در فرهنگ عمومی جامعه را ضروری برشمرد و اظهار کرد: همه نهادهای مؤثر در شکل‌گیری شخصیت افراد جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشند.

علی احمدی، ایجاد یک سامانه یکپارچه برای نظام تعلیم و تربیت را از نیازهای امروز کشور عنوان و تصریح کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی باید هم‌راستا با یکدیگر عمل کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: باید نقشه فرهنگی به موازات نقشه علمی در کشور ترسیم شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان این که قاطعانه از حقوق معلمان دفاع می‌کنم، گفت: در دولت این موضوع را بیان کرده‌ام.

کد خبر 40876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز