جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

جواد عزیزی: 25 دی‌ماه گذشته، پس از آنکه 3 سارق مسلح با ورود به یک طلافروشی در پلدختر دست به سرقتی میلیونی زدند، تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقان آغاز شد.

در حالی که کارآگاهان پلیس آگاهی پلدختر، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی مردان مسلح آغاز کرده‌ بودند با اظهارات شاهدی مواجه شدند که مدعی بود یکی ازسارقان را هنگام فرار دیده است.

از آنجا که اظهارات این مرد می‌توانست سرنخ‌ مهمی برای دستگیری متهمان باشد، وی به اداره آگاهی منتقل شد و به کارآگاهان گفت: روز سرقت در حال عبور از مقابل طلافروشی بودم که متوجه 2 مرد مسلح شدم که با عجله از طلافروشی خارج شدند و سوار بر یک پیکان سفید رنگ پا به فرار گذاشتند.

در همین هنگام چشمم به راننده مردان مسلح افتاد و بلافاصله او را شناختم. وی جوانی به نام اسماعیل است که در همسایگی ما زندگی می‌کند، با دیدن وی تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

با اظهارات تنها شاهد سرقت، تحقیقات پلیسی برای دستگیری اسماعیل آغاز شد و وقتی مأموران دریافتند وی در حال خدمت سربازی‌ در یکی از پادگان‌های اطراف است، او را در محل خدمتش دستگیر کردند.

در حالی که پسر جوان مدعی بود اشتباهی دستگیر شده است، مأموران او را برای مواجهه حضوری در مقابل تنها شاهد سرقت قرار دادند و مرد شاهد با دیدن وی مدعی شد او همان کسی است که پشت فرمان خودروی سارقان نشسته بود.

با این اظهارات، مأموران که تصور می‌کردند اسماعیل یکی از سارقان است، بازجویی از او را آغاز کردند اما در حالی که وی بر بی‌گناهی‌اش اصرار داشت، پرونده او برای محاکمه به دادگاه ارسال شد.

در روز محاکمه پس از آنکه قاضی پرونده، اتهام اسماعیل مبنی بر سرقت مسلحانه از طلافروشی را به او تفهیم کرد، از شاهد سرقت خواست برای ادای سوگند و بیان جزئیات ماجرا در جایگاه قرار بگیرد، اما مرد شاهد که تصور نمی‌کرد باید در دادگاه به قرآن قسم یاد کند، از این کار امتناع کرد و گفت که دروغ گفته و او به خاطر دشمنی‌ای که با پسر جوان داشته، او را به‌عنوان یکی از سارقان معرفی کرده است.

با اظهارات این مرد رسیدگی به پرونده با بن بست مواجه شد.

ردپای باند سامان

خردادماه امسال کارآگاهان اداره 17 پلیس آگاهی تهران اعضای باندی موسوم به « باند سامان » را که دست به سرقت از 50 خانه اعیانی در تهران زده بودند، دستگیر کردند.

با انتقال اعضای باند به اداره آگاهی، بازجویی از آنها آغاز شد و متهمان در اعترافات خود، علاوه بر سرقت از خانه‌های شمال تهران، به سرقت از طلافروشی پلدختر و یک سرقت مرگبار در حوالی اصفهان اعتراف کردند.

با اعترافات این باند مشخص شد اسماعیل که به اتهام سرقت از طلافروشی پلدختر دستگیر شده بود، بی‌گناه است و مردی که خود را شاهد سرقت معرفی کرده بود، با شهادت دروغین خود قصد انتقام‌جویی از اسماعیل را داشته است.

با مشخص شدن این موضوع، اسماعیل آزاد شد و در حالی که رسیدگی به پرونده سرقت باند سامان از طلافروشی پلدختر در شعبه 8 بازپرسی در دادسرای ناحیه یک تهران ادامه دارد، صبح چهارشنبه اسماعیل نزد بازپرس علی‌رضا روستا طسوجی رفت تا از شاهد دروغگو به اتهام افترا شکایت کند.

کد خبر 43206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز