جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 12 بهمن تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد

به گزارش ایرنا، الله محمد امامی کاشانی، در خطبه دوم نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران که به مناسبت ‪ ۱۲‬بهمن ماه سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: ما باید توجه داشته باشیم که هم اکنون موضوع انتخابات مهمترین موضوع در کشور است.

وی با تاکید به جایگاه و اهمیت مجلس در کشور بر ضرورت حفظ وحدت کلمه در مجلس تاکید کرد.

آیت الله امامی کاشانی همچنین از تمامی جمعیت‌ها و احزاب خواست تا در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی حضوری فعال داشته باشند و فرد اصلح را انتخاب کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران یادآور شد: یکی از وظایف ما این است که بهترین فرد را به مجلس بفرستیم، همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند نمایندگان مجلس باید به فکر مستضعفان باشند و گرفتاری‌ها را حل کنند و به انگیزه الهی حرکت کنند.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: بی‌تردید رمز پیروزی و بقای انقلاب اسلامی انگیزه الهی، اجتماع ملت در سراسر کشور و وحدت کلمه است.

وی با بیان اینکه پرچم اسلام، پرچمی مقتدر است ، از ملت بزرگ ایران خواست تا در روز ‪ ۲۲‬بهمن با همان هوشیاری گذشته دراین راهپیمایی مشارکت کنند و به جنایات رژیم اسراییل و آمریکا، صهیونیست‌های یهودی و مسیحی و استکبار جهانی در فلسطین پاسخ دهند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: صهیونیست یهودی و صهیونیست مسیحی که اسراییل و دولت آمریکا هستند، دست به دست هم داده‌اند تا مردم فلسطین را به خاک سیاه بنشانند.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: کنگره آمریکا برغم اقتصاد بیمار این کشور بودجه جنگ را تصویب می‌کند. این بودجه بدین معنا است که خونریزی و جنایت در فکر سردمداران آمریکا است.

وی افزود: جرج بوش با عوام فریبی در نطق‌های خود بیان می‌کند که برای استقرار صلح و امنیت در منطقه به ایران فشار می‌آورد تا این کشور از غنی سازی اورانیوم دست بردارد.

وی با تاکید براینکه فعالیت هسته‌ای ایران صلح آمیز ، صنعتی و علمی است، بر ایجاد وحدت و انسجام بین کشورهای اسلامی تاکید کرد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران یادآور شد: امت اسلامی باید راه خدا را پیدا کند، باید وحدت کلمه را در پیش بگیرند و این اظهارات بوش باید برای کشورهای اسلامی زنگ خطر باشد.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: در داخل کشور نیز وحدت کلمه باید براساس ولایت باشد، اگر ولایت بر دور وحدت باشد ، وحدتی صحیح است.

وی تصریح کرد: این یک تکلیف الهی است که برعهده کشورهای اسلامی است ، اگر کشورهای اسلامی وحدت و انسجام اسلامی داشته باشند، اینچنین بحران در فلسطین وجودنخواهد داشت، اگر کشورهای اسلامی حرکت کنند وخون در رگهایشان به جوش آید ، اسراییل و آمریکا چنین جنایتی در فلسطین نمی‌توانند مرکتب شوند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ملت‌ها به گوش باشند که این رژیم‌ها به سراغ آنها نیز خواهند آمد.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: حق پیروز است ، هم اکنون شاهد نشانه پیروزی در دنیا هستیم، آمریکا و اسراییل فکر می‌کنند که دنیا دهکده است وآنها نیز کدخدای این دهکده هستند.

وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه تهران با تبریک ‪ ۱۲‬بهمن ماه، روز ورود امام بزرگوار به کشور و آغاز دهه فجر گفت: جنگ حق و باطل همواره در این عالم وجود دارد ولی حق غالب و پیروز است وتاریکی شب رفتنی است.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: وقتی حق پیروز است که آن جامعه، رهبری الهی و مطمئن داشته باشد.

کد خبر 43165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز