خبر > عصر سه‌شنبه‌ی گذشته، ۱۶ بهمن ۱۳۹۷، در مراسمی، برگزیدگان کتاب سال، جوایز خود را از دست رئیس جمهوری اسلامی ایران گرفتند.

از ۶ کتاب تقدیر شد!

این مراسم در تالار وحدت برگزار شد و در آن، هرچند هیچیک از کتابهای حوزهی کودک و نوجوان بهعنوان کتاب سال برگزیده نشدند، اما از میان ۵۷ نامزد رشتههای این گروه، از شش کتاب (دو مجموعهی شعر، یک داستان ترجمه، یک کتاب علوم انسانی و دو کتاب در حوزهی علوم و فنون) تقدیر شد.

در رشتهی شعر نوجوان، کتابهای «احتیاط کنید! پرندهها پای سفرهی صبحانهاند»، سرودهی حسین تولایی، با تصویرگری نوشین خائفیاشکذری (انتشارات علمی و فرهنگی)، «خداحافظی در خیابان پاییز»، سرودهی مریم اسلامی و تصویرگری فهیمه محجوب (انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، در رشتهی داستان ترجمه «باهوش»، اثر کیم اسلیتر، ترجمهی مژگان کلهر (نشر افق)، در میان کتابهای حوزهی علوم انسانی و هنر، «تصویرگری در ادبیات دینی کودکان و نوجوانان»، تألیف جمالالدین اکرمی (انتشارات علمی و فرهنگی)، در رشتهی علوم و فنون «آشنایی با مهارتهای زندگی برای نوجوانان»، تألیف پرتو سیفاللهی (نشر کلام) و «چگونه از بدنم مراقبت و نگهداری کنم؟» اثر ولری شیفر و...، ترجمهی مهناز جعفری (نشر مهرسا) شایستهی تقدیر شناخته شدند.

به گزارش روابطعمومی مؤسسهی خانهی کتاب، در بخش ادبیات بزرگسال، کتابهای «رهش»، نوشتهی رضا امیرخانی (نشر افق) در رشتهی نثر و «روح اندوهگین یک شاعر»، سرودهی سیدرضا محمدی (انتشارات شهرستان ادب) و «دومینو»، سرودهی ابوذر پاکروان (انتشارات فصل پنجم) بهعنوان کتاب سال برگزیده شدند.

* نشریه‌ی دوچرخه این موفقیت را صمیمانه به همهی این نویسندگان و مترجمان و بهطور ویژه به حسین تولایی، مسئول بخش شعر هفتهنامهی دوچرخه تبریک میگوید و برای آنان موفقیت روزافزون آرزو میکند.

کد خبر 431510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha