چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

گفتیم که نگران نایابی و گرانی پرتقال و نارنگی نباشید

بهتر است بدبینی ریشه‌دارمان را کنار بگذاریم و با خیال راحت منتظر بمانیم تا پس از ته کشیدن انواع مرکبات یخ‌زده در بازار، نوبت به پرتقال شیرین مصری و نارنگی مرغوب پاکستانی برسد و پذیرایی شب عید به سبک ایرانی تکمیل شود.

وزارت بازرگانی اعلام کرد: برای تأمین میوه شب عید هموطنان با قیمت مناسب از 15 بهمن تعرفه واردات انواع میوه کاهش یافته و به 4 درصد خواهد رسید و این نرخ تا اردیبهشت سال بعد ادامه خواهد یافت.

حسین مهاجران، رئیس تعاونی فروشندگان میوه و سبزی تهران هم با توجه با تعرفه جدید امیدوار است تا آخر سال مشکل کمبود مرکبات حل شود و خریداران بعد از مدت‌ها که کامشان با پرتقال یخ‌زده تلخ می‌شد بالاخره موفق شوند نارنگی و پرتقال سالم به خانه ببرند.

به گفته مهاجران، با کاهش نرخ تعرفه واردات قطعاً تعداد زیادی از واردکنندگان غیرصنفی به سرعت وارد عمل شده و بازار مرکبات را با پرتقال مصری مزین خواهند کرد.
او می‌گوید: اگر واردات در حجم قابل ملاحظه صورت گیرد و جای خالی پرتقال‌‌های یخ‌زده باغ‌های شمال را پر کند می‌توان امیدوار بود که برای تأمین نیاز شب عید مردم مشکلی پیش نخواهد آمد.

مهاجران می‌افزاید: باید حجم دقیق مرکبات یخ‌زده و نابود شده محاسبه شود و به همان میزان واردات صورت گیرد تا در ماه‌های پایانی سال کمبود در بازار از بین برود. به گفته او به جز مرکبات در مورد دیگر میوه‌ها  عجله‌ای برای واردات نداریم و در صورت عرضه صحیح تولید داخلی نیاز مردم را تأمین خواهیم کرد.

کد خبر 43089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز