علی مولوی: ۱۷سال پیش، «میلاد صدرعاملی» در نقش «امیر»، همسر «ترانه» در فیلم «من، ترانه، ۱۵سال دارم» بازی کرد. آن‌زمان ۱۹ساله بود و در آن فیلم و آثار بعدی پدرش «رسول صدرعاملی»، در مقام دستیارکارگردان با پدرش هم‌کاری می‌کرد.

سینمای پدر و پسر

اما حالا و در ۳۶سالگی در کنار پدرش، اما با فیلم خودش در سیوهفتمین جشنوارهی فیلم فجر شرکت کرده است. میلاد صدرعاملی با فیلم «سونامی» میهمان بخش «نگاه نو»ی جشنواره است و رسول صدرعاملی با فیلم «سال دوم دانشکدهی من» در بخش «سودای سیمرغ» حضور دارد.

سونامی، درامی ورزشی است. داستان آن دربارهی آخرین اردوی تیم ملی تکواندو است که سه تن از بهترین بازیکنان تیم در دانمارک پناهنده شدند و به ایران بازنگشتند. این فرصتی است که خسروی، سرمربی قدیمی و کهنهکار، بعد از سالها بازگردد و کار نیمهتمامش را به پایان برساند. دشوارترین انتخاب او اما بین بهداد مقیمی، نفر اول دنیا و تنها بازماندهی تیم، مرتضی نژادی، شاگرد قدیمیاش است. در این فیلم بازیگرانی چون «بهرام رادان»، «رعنا آزادیور»، «مهرداد صدیقیان»، «امیرمهدی ژوله»، «علیرضا شجاعنوری» و... حضور دارند.

رسول صدرعاملی نیز پس از ۹سال دوری از سینما، با فیلمی از جنس سینمای موردعلاقهاش به جشنواره برگشته است. او در این فیلم هم مانند «دختری با کفشهای کتانی»، «من، ترانه، ۱۵سال دارم»، «دیشب باباتو دیدم آیدا» و «زندگی با چشمان بسته»، به بررسی زندگی و دغدغههای دختران جوان میپردازد. «مهتاب» و «آوا»، دانشجویان سال دوم دانشکده، همراه تعدادی از همکلاسیهایشان در یک سفر چند روزهی دانشجویی، از تهران به اصفهان میروند و...

در ابتدای نشست پرسش و پاسخ فیلمش در جشنوارهی فیلم فجر گفت: «برای من لحظهی خیلی مهمی است که پس از ۹سال کارنکردن، اینجا هستم. هیجان و اضطراب زیادی دارم. انگار اولینبار است که فیلمسازی را تجربه کردهام و برایم مهم است که این نوع کار چهقدر توانسته بیانگر شادیها و رنج ها و خلوت ذهنی شخصیتها باشد.»

او ادامه داد: «ساخت این فیلم وقتی میتوانست امیدوارم کند که تجربههای گذشتهام را بهکار بگیرم و آن را بسازم. ضعفهای فیلم به این برمیگردد که فضایی را تجربه میکردم که هیچ الگو و مشابهی نداشت. از بازیگرانم، علی مصفا، ویشکا آسایش و شقایق فراهانی خیلی سپاسگزارم که واقعاً آمدند و گذشت کردند و با وجود اینکه نقشهای هیجان انگیزی نبود، به من کمک کردند که این فیلم ساخته شود.»

گفتنی است «سها نیاستی»، «فرشته ارسطویی»، «علی مصفا»، «پدرام شریفی»، «بابک حمیدیان»، «ویشکا آسایش»، «شقایق فراهانی»، «نیلوفر خوشخلق» و... بازیگران این فیلم هستند و فیلمنامهی آن را نیز «پرویز شهبازی» نوشته است.

سینمای پدر و پسر
«سونامی»/ عکس: نوشین جعفری
سینمای پدر و پسر
«سال دوم دانشکده‌ی من»/ عکس: مریم تخت‌کشیان

سینمای پدر و پسر

سینمای پدر و پسر

کد خبر 430648

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha