فاطمه عسگری نیا-خبرنگار:نویسنده و اهل قلم در جشن ۴۰ سالگی انقلاب به میزبانی سرای محله انقلاب مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

سراي محله

نمایشگاه عکس دستاورد های ۴۰ ساله و جشن ویژه دانش آموزان مدرسه فردوسی برنامه های دیگری هستند که در سرای محله انقلاب برگزار می شود.   «سید علی رضوی» مدیر محله انقلاب در گفت‌وگو با همشهری محله در این‌باره گفت: «به مناسبت گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب مراسم تجلیل از اهالی قلم ۴۰ ساله در ۲۱ بهمن با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱، خانه کتاب، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران و پیشکسوتان اهل قلم در سرای محله انقلاب برگزار می‌شود.

در این مراسم از ۴۰ نویسنده متولد سال ۱۳۵۷ که دارای آثار برگزیده و منتخب از سوی هیئت داوران برنامه هستند با اهدای تندیس ویژه و لوح تقدیر تجلیل می‌شود.» مدیر محله انقلاب با اشاره به استقبال خوب اهالی قلم از این برنامه، پس از اعلام فراخوان سراسری، اظهار داشت: «با توجه به سابقه فعالیت‌های فرهنگی سرای محله انقلاب در حوزه کتاب «جشن ۴۰ سالگی انقلاب در این سرا برگزار خواهد شد.

برگزاری ۳ نمایشگاه عکس دستاوردهای انقلاب در مسجد امام سجاد(ع)، مدرسه فردوسی و سرای محله انقلاب از دیگر ویژه‌برنامه‌های ما به بهانه گرامیداشت ایام‌الله‌دهه‌فجر است که در هریک از آنها ۴۰ تصویر از مهم‌ترین دستاوردهای علمی انقلاب در طول ۴۰ سال گذشته تا بیست و دوم در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.» به گفته او، نمایشگاه‌های عکس دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب از دهم بهمن برای بازدید علاقه‌مندان دایر است. مدیر محله انقلاب در پایان گفت: «برگزاری جشن ویژه انقلاب برای دانش‌آموزان مدرسه فردوسی، برگزاری مراسم شبی با شهدا و سرکشی از خانواده‌های شهدای محله از دیگر برنامه‌های سرای محله انقلاب به مناسبت گرامیداشت جشن ۴۰ سالگی انقلاب است.» 

  • زنگ انقلاب در مدرسه جاویدان

دانش‌آموزان مدرسه نمونه دولتی پسرانه «جاویدان» منطقه ۶ همزمان با نواخته شدن زنگ انقلاب به استقبال دهه‌فجر می‌روند. آذین‌بندی کلاس و راهرو مدرسه نخستین‌ کاری است که دانش‌آموزان با کمک معاون تربیتی و پرورشی انجام داده‌اند. برپایی همایش، جُنگ شادی، مسابقه علمی و ورزشی و همچنین به دلیل تقارن این ایام با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مداحی و سینه‌زنی و سخنرانی، برنامه‌های پیش‌بینی شده ایام فجر انقلاب هستند.

«کامران سیفی» معاون تربیتی مدرسه می‌گوید: «۳۰۰ دانش‌آموز در این مدرسه تحصیل می‌کنند و همه کارهای مربوط به جشن پیروزی انقلاب و ایام شهادت حضرت زهرا(س) توسط خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.» خاطره‌گویی و دل نوشته‌های انقلابی هم برنامه‌های ویژه‌ای هستند که به گفته معاون تربیتی اجرای این برنامه‌ها موجب آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای انقلاب می‌شود.

کد خبر 430540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha