زهرا کریمی-خبرنگار: ۳۶ سال پیش با حضور در نمایش تلویزیونی «آینه خیال» کارش را در تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۶۳ با حضور در برنامه «صبح جمعه با شما» صدایش را در این برنامه جاودان کرد.

بازيگر

«بیوک میرزایی» بازیگر نام آشنای فیلم‌ها و سریال‌هاست و معمولاً بینندگان از او با بازی در نقش‌های بزن بهادر خاطره دارند. نمونه بازی به یاد ماندنی‌اش، نقش‌آفرینی در سریال «آقای دلار» در سال ۱۳۶۸ است. بازی خوب او در آن سریال باعث شد که همیشه در همین نوع نقش‌ها بازی کند و به گفته خودش پس از بازی در چنین نقش‌هایی خیلی از بازیگران جوان و حتی بسیاری از شهروندان از سلام و علیک با او  واهمه پیدا کرده‌اند! دغدغه این روزهای بازیگر محبوب قیمت‌های نجومی آپارتمان در پایتخت و به‌خصوص در محل زندگی‌اش، سعادت‌آباد است. با این بازیگر سینما، تلویزیون و رادیو درباره زندگی در سعادت‌آباد و شهروندان این منطقه گفت‌وگو کرده‌ایم. 

بیـوک میـرزایی
گوینده رادیو و بازیگر تلویزیون و سینما 
متولد ۹ مرداد سال ۱۳۳۴ در تهران
فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه آزاد
سال ۱۳۴۹ شروع آموزش بازیگری 
بازی در ۱۴ فیلم سینمایی 
اجرای ۶۳ نقش در سریال‌ها و فیلم‌های کوتاه تلویزیونی 
حضور در برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» از سال ۱۳۶۳ تاکنون 

  •  از ابتدا در محله سعادت‌آباد ساکن بودید یا به تازگی به این محله آمده‌اید؟ 

 امامزاده حسن(ع) محله دوران کودکی‌ام است. دوران پیش از ازدواجم در آن محله‌ها گذشت. در حقیقت بچه جنوب شهر هستم. اما به مرور و با توجه به  تمایل خانواده برای زندگی به محله‌های دیگر رفتیم. قبل از آنکه به سعادت‌آباد نقل مکان کنیم چند سالی یوسف‌آباد زندگی کردم. حالا ۳ سالی می‌شود که به  درخواست فرزندانم در سعادت‌آباد زندگی می‌کنم. البته مستأجر که‌ باشی خیلی انتخاب دست خودت نیست و دست قیمت‌هاست. 

  • ​​​​​​​ اجاره‌بهای‌خانه‌های سعادت‌آباد  بالا  نیست؟ 

قیمت‌ها سرسام‌آور و نجومی است. البته چند سال پیش قیمت‌های اجاره چندان بالا نبود. اما حالا با مبلغ اجاره اینجا می‌توان در مرکز شهر یک آپارتمان نوساز خرید. اجاره‌بهای خانه‌ها به یکباره از ابتدای سال ۵ برابر قیمت سال گذشته شده. این همه افزایش قیمت برای مستأجران خیلی سخت است. اگر اجاره‌ها به همین صورت افزایش پیدا کند خیلی‌ها مانند ما هیچ‌وقت نمی‌توانند خانه‌دار شوند و همیشه مستأجر خواهند بود. 

  •  ​​​​​​​ پس خوش‌نشین لاکچری که می‌گویند شما هستید؟ 

خوش‌نشین‌های لاکچری افرادی هستند که نگرانی برای جابه‌جایی خانه با هر قیمتی ندارند. اتفاقاً خوش‌نشین لاکچری آپارتمان اجاره نمی‌کند؛ آنها خانه حیاط‌دار و ویلایی با همه امکانات می‌گیرند. برایشان قیمت مهم نیست و به دنبال امکانات هستند. البته این را هم بگویم که با قیمت‌های نجومی اجاره فعلی می‌توانستم چند سال پیش خانه لاکچری کرایه کنم. اما الان با همان پول همین اطراف آپارتمانی مشابه همین را باید بگیرم.مسئولان باید فکری به حال این وضع و گرانی مسکن کنند. جوان‌ها با این وضعیت به مشکلات زیادی برمی‌خورند.

  • ​​​​​​​ حالا چرا سعادت‌آباد را برای زندگی انتخاب کرده‌اید؟ 

قبلاً یوسف‌آباد بودیم که نسبت به اینجا مرکزیت داشت. آنجا خیلی شلوغ و پرازدحام بود اما اینجا آرامش بیشتر و آب و هوای بهتری دارد. البته حرف طرفدارهایم هم بی‌تأثیر نبود که اینجا را به‌عنوان مکان زندگی‌ام انتخاب کنم. 

  • ​​​​​​​ از زندگی در اینجا رضایت دارید؟ 

بله. راضی هستم. این رضایتم بیشتر به خاطر همسایه‌های خوبم است؛ همسایه‌هایی که مردم آزاری و اذیت ندارند و همیشه مراعات حال همسایه را کرده‌اند. هرچند که همه رفت‌وآمد ما به همان سلام و علیک در کوچه و جلو پارکینگ‌هایمان ختم می‌شود اما تاکنون از همسایه‌های این محله‌ام سر و صدای بی‌وقت یا حرف سنگین نشنیده‌ام یا نگاه سنگین ندیده‌ام. اما منطقه ما می‌تواند از این هم بهتر باشد؛ برای اینکه بهتر از این باشد برای شهردار منطقه ۲ پیامی دارم. 

  • ​​​​​​​ الان بهترین فرصت است برای اینکه پیامتان را بگویید. 

بسیاری از بازیگران، فوتبالیست‌ها و ورزشکاران در این منطقه ساکن هستند. اما متأسفانه توجهی به نیاز فرهنگی و آموزشی آنها نمی‌شود. پارک پرواز با این وسعت و زیبایی در منطقه۲ ساخته شده است. اما چرا این پارک وسط هفته و وسط روز در هوای آفتابی زمستان باید تا این اندازه خلوت باشد. چرا برنامه‌های فرهنگی مهدکودک‌ها، کلاس‌های قرآنی سراهای محله و حتی بازی‌های گروهی را در این بوستان به این زیبایی برگزار نمی‌کنند. نکته دیگر این است که این منطقه سالن‌های نمایش زیاد دارد.

چرا از این فضاها با وجود هنرپیشه‌های پیشکسوت استفاده نمی‌کنند. من از همین نشریه محلی که می‌دانم یکی از مخاطبانش شهردار منطقه است برای هرگونه فعالیت فرهنگی در زمینه تئاتر، نمایش و گویندگی رادیو اعلام آمادگی می‌کنم. حرف من این است که از فرصت‌ها برای رشد و پرورش صحیح علاقه‌مندان و افرادی که آماده به کار هستند باید استفاده کرد. پارک‌ها باید پر از گروه‌های ورزشی آقایان و بانوان دوچرخه‌سوار، طناب‌زن و.... باشد. باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد. 

  • کلاهبردار نیستم

بیوک میرزایی از آن دسته از هنرپیشه‌هایی است که زود با طرفدارانش ارتباط می‌گیرد و به گفته خودش افرادی هم که ارتباط نمی‌گیرند به دلیل برخی نقش‌ها در تعدادی از فیلم‌ها و سریال‌هاست. او می‌گوید: «بعضی افراد فکر می‌کنند که من واقعاً کلاهبردار یا فروشنده عتیقه، دلار و سکه هستم. خیلی اوقات شده غرق در حل مشکلات زندگی خودم هستم اما آنهایی که مرا می‌شناسند درباره‌ام حرف می‌زنند یا در حال پچ پچ و حرف‌های درگوشی هستند. برخی از آنها بدون تعارف جلو می‌آیند و دست می‌دهند و درخواست امضا یا عکس سلفی می‌کنند. برخوردها با ما عجیب و غریب اما شیرین هستند.»

  •  گشت و گذار در منطقه۲ را از دست ندهید​​​​​​​ 

بیوک میرزایی برای ایام فراغت اهالی پیشنهادات خوبی دارد و در این‌باره می‌گوید: «این منطقه با توجه به بوستان‌های خوبی که دارد می‌تواند برای اهالی و سایر شهروندان در مناطق دیگر یکی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت باشد. پارک‌های پرواز و ژوراسیک و سینمای سمرقند از جمله مراکز تفریحی است که مناسب خانواده‌هاست تا لحظاتی را در آنها تفریح کنند. برای من و خانواده که همیشه این‌طور بوده است. مناطق شمال تهران مراکز دیدنی و تفریحی بسیاری دارد که بی‌شک برای هر سلیقه و هر گروه سنی می‌توان آنها را پیشنهاد داد. توچال و موزه‌ها نباید از قلم بیفتد. رفتن به این اماکن نیاز به برنامه‌ریزی زمانی، مالی و هماهنگی بین اعضای خانواده دارد که گاهی به دلیل ناهماهنگی‌ها برنامه بازدید و گردش به تأخیر می‌افتد؛ در حالی که باید برای گشت‌وگذار وقت گذاشت.»

کد خبر 430657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha