شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
۰ نفر

محمدحسین پناهی-مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه۶: میدان شهدای هفتم‌تیر به‌عنوان یکی از میدان‌های اصلی تهران و شاهراه‌های مهم ارتباطی شناخته می‌شود که در مرکزی‌ترین نقطه پایتخت روزانه تردد بالایی را شاهد است.

محمدحسین پناهی

طی سال‌های اخیر کارگاه مترو سطح میدان هفتم‌تیر را اشغال و نمای بصری زشتی به آن داده بود. بالاخره با پایان طرح‌های عمرانی «پیروز حناچی» شهردار تهران، در نخستین روز فعالیت خود، دستور جمع‌آوری این جزیره کارگاهی ناهمگون را صادر کرد و در مدت ۳ روز کارگاه جمع‌آوری شد. پس از جمع‌آوری با توجه به اهمیت ترافیکی میدان شهدای هفتم‌تیر و جمع‌آوری نظر همه ذی‌نفعان، بررسی جامعی درباره طرح‌های احتمالی صورت گرفت و در نهایت با جمع‌بندی شورای عالی ترافیک مقرر شد ادامه فعالیت در میدان شهدای هفتم‌تیر در ۲ فاز انجام شود.

در فاز اول اصلاحات ترافیکی مربوط به انتقال لاین سواره‌رو به ضلع شرقی و نیز انتقال جزیره میانی به ضلع غربی اجرا می‌شود و در روزهای آینده به پایان می‌رسد. با این اقدام فضای ۵هزارمترمربعی ایجاد می‌شود که می‌توان فاز دوم مربوط به «پلازای شهری» را اجرا کرد. بر این اساس، در محوطه مزبور فضای عمومی و استراحتگاهی برای شهروندان پیش‌بینی و امکاناتی همچون آمفی‌تئاتر روباز برای برگزاری رویدادهای شهری و فرهنگی و تسهیلات رفاهی در آن تعبیه می‌شود. همچنین با توجه به هویت معنایی میدان شهدای هفتم‌تیر، طراحی المان متناسب نیز از طریق فراخوان هنری در دستور کار قرار خواهد گرفت تا این میدان کلیدی و خاطره‌انگیز شهر، پس از سال‌ها، جایگاه خود را بازیابد. 

کد خبر 430542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha