جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
۰ نفر

ریحانه جلودارزاده: انیمیشن علاءالدین، محصول سال ۱۹۹۲ میلادی در کمپانی والت‌دیزنی، از محبوب‌ترین انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی به‌شمار می‌رود.

بازگشت چراغ‌جادو

این انیمیشن به کارگردانی «ران کلمنتس» و «جان ماسکر»، روایت‌گر همان داستان قدیمی و مشهور علاء‌الدین و چراغ ‌جادو بود که با بودجه‌ی ۲۸ میلیون دلار ساخته شد و در نمایش جهانی بیش از ۵۰۴ میلیون دلار فروش کرد.

این داستان قدیمی با پیشرفت صنعت انیمیشن‌سازی، به انیمیشنی پرتحرک، موزیکال و رنگارنگ تبدیل شده بود که در دوران خود بی‌نظیر بود و دو جایزه‌ی اسکار بهترین موسیقی و بهترین آواز سال ۱۹۹۳ را هم از آن خود کرد. علاءالدین آن‌قدر محبوب شد که قسمت‌های دوم و سوم آن نیز با نام‌های «علاءالدین: بازگشت جعفر» و «علاءالدین و پادشاه دزدها» در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۶ میلادی ساخته شدند.

حالا، ۲۷سال پس از ساخته‌شدن انیمیشن علاءالدین و در ادامهی روند بازسازی انیمیشنهای کلاسیک والتدیزنی به صورت فیلم زنده، فیلم سینمایی علاءالدین به کارگردانی «گای ریچی» برای نمایش در بهار آینده آماده شده و اکران جهانی آن از ۲۴ ماه می ۲۰۱۹ یا سوم خرداد ۱۳۹۸ آغاز خواهد شد.

گای ریچی، نویسنده و کارگردان ۵۰ساله‌ی انگلیسی، پیش از این خالق آثاری چون «شرلوک هولمز»، «شرلوک هولمز: بازی سایه‌ها»، «مردی از یو.ان.سی.ال.ای» و «آرتورشاه: افسانه‌ی شمشیر» بوده و حالا اولین‌بار است که برای مخاطبان کودک و نوجوان فیلم می‌سازد. او برای اکثر نقش‌های اصلی فیلمش از بازیگر ناشناخته یا کم‌تر شناخته شده استفاده کرده است؛ مثل «مینا مسعود» بازیگر جوان مصری که ایفاگر نقش علاءالدین است و «نائومی اسکات» بازیگر جوان انگلیسی که نقش جاسمین را بازی کرده است. اما به‌جای هنرمند فقید «رابین ویلیامز» که در انیمیشن کلاسیک دیزنی گوینده‌ی نقش «جینی» یا همان جن چراغ ‌جادو بود، این‌بار «ویل اسمیت»، بازیگر و خواننده‌ی مشهور آمریکایی این نقش را برعهده دارد.

گفتنی است پیش از این و در سال‌های اخیر، کمپانی دیزنی انیمیشن‌های کلاسیک «آلیس در سرزمین عجایب»، «سیندرلا»، «کتاب جنگل»، «دیو و دلبر» و «کریستوفر رابین» را به فیلم زنده تبدیل کرده و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، فیلم‌های زنده‌ی انیمیشن‌های خاطره‌انگیز «دامبو»، «علاءالدین»، «شیرشاه»، «بانو و ولگرد»، «مولان» و «لیلو و استیچ» نیز به روی پرده‌ی سینماها بیایند.

بازگشت چراغ‌ جادو

بازگشت چراغ‌ جادو

بازگشت چراغ‌ جادو
صحنه‌هایی از انیمیشن علاء‌الدین
کد خبر 424881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha