چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمدرضا نوروزپور: مطالعات جدیدی که توسط دو سازمان خبری غیر انتفاعی در آمریکا انجام شده است از رسوایی جدیدی برای بوش پرده برداشت.

برپایه مطالعات جدیدی که توسط دو سازمان خبری غیر انتفاعی در آمریکا به‌عمل آمده و بیشتر خبرگزاری‌ها از آن پرده برداشتند، بوش و مقامات ارشد دولت آمریکا از دوسال پیش از حمله به عراق به منظور آماده‌سازی افکار عمومی درباره این‌که این کشور یک تهدید جدی برای آمریکا و مردم آن محسوب می‌شود به صدها اظهار نظر دروغین و جعلی متوسل شده‌اند.

بر اساس این مطالعه که توسط مرکز پابلیک اینتگریتی منتشر شده، این اظهار نظرهای جعلی در چارچوب یک فعالیت کاملا تبلیغاتی و به منظور بسیج افکار عمومی برای حمایت از جنگ همه جانبه علیه عراق به‌عمل آمده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با بیان این خبر به نقل از وب سایت این مرکز مطالعاتی آورده است که اسکات استانزل، سخنگوی کاخ سفید درباره این رسوایی اظهار نظر نکرده و بدون رد یا تایید آن صرفا ادعا کرده است که: "جامعه جهانی رهبر عراق، صدام را به عنوان یک تهدید به حساب می آورد."

در این تحقیق که برپایه مطالعه دو سال اظهارنظرهای سیاسی- امنیتی رییس جمهور بوش و مقامات ارشد دولت او در خصوص عراق به‌عمل آمده 935 مورد اظهار نظر درون شناسایی شده که امروز برای افکار عمومی و جامعه جهانی مشخص شده است که هیچ پایه و اساسی نداشته است.

 این در حالی است که در همان زمان برای بوش و تیم او بی اساس بودن آن‌ها محرز بوده است.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود آورده است که مهمترین اظهار نظر جعلی ادعای توانایی عراق در استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی آمریکا و یا برخوردار بودن این کشور از تسلیحات هسته‌ای بوده است.

پس از آن ادعای دروغین ارتباط داشتن صدام و دولت او با القاعده مطرح شده که همین به تنهایی برای تحریک افکار عمومی و قبول کردن جنگی تمام عیار علیه یک کشور ضعیف جهان سومی کافی بوده است.

در این گزارش پس از بوش که 259 دروغ درباره جنگ عراق و سلاح‌های کشتار جمعی آن گفته است؛ رایس، دونالد رامسفلد، کالین پاول، پل ولفوویتز، و آری فلیشر به ترتیب جزء دروغگوترین مقامات آمریکایی در خصوص جنگ عراق بوده‌اند.

کد خبر 42447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز