چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: جورج بوش رئیس‌جمهوری آمریکا، یک روزنامه نگار پر سابقه و البته نزدیک به محافل نومحافظه کاری آمریکا را به‌عنوان معاون وزیر خارجه در امور دیپلماسی عمومی معرفی کرد.

جیمز گلاسمن که به‌عنوان یکی از ستون نویسان معروف سرویس تجاری واشنگتن پست سابقه‌ای طولانی در مطبوعات و امور رسانه‌ای کشور دارد، جانشین خانم کارن هیوز شد.

این جایگزینی که شینهوآ خبر آن را منتشر کرد بی‌شک با هدف بهبود وجهه به شدت مخدوش واشنگتن در جامعه بین‌الملل و کاهش چشم گیر اقبال افکار عمومی جهان از سیاست‌های کاخ سفید صورت می‌گیرد.

در حالی‌که گلاسمن برای ورود به وزارت خارجه نیاز به رأی اعتماد سنا دارد با حضور در مؤسسه انترپرایز آمریکا – یک مرکز مطالعاتی با جهت‌گیری نومحافظه کارانه که افرادی همچون ریچارد پرل و مایکل لدین را در عضویت دارد- ضمن تأکید بر دشوار بودن کار خود در تقویت وجهه آمریکا در افکار عمومی گفت: ارزش‌های آمریکایی همواره از جذابیت پذیرفته‌شدن برخوردار هستند.

دانا پرینو – سخنگوی کاخ سفید – در جریان معرفی گلاسمن در پست جدید خود مدعی شد: آقای گلاسمن بی‌تردید در معرفی و شناساندن ارزش‌های بنیادین ما به ملت‌های جهان از تمام تلاش خود بهره خواهد ‌جست.

گلاسمن که همچنین سردبیر ماهنامه آتلانتیک نیز هست اوایل سال‌جاری میلادی توسط بوش به‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره اداره تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی کاخ سفید منصوب شده‌بود.

اما بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه گالوپ و شبکه خبری سی.ان.ان، جورج بوش کمترین میزان محبوبیت خود را طی 7 سال ریاست‌جمهوری تجربه می‌کند و این موضوع به مراتب کار گلاسمن را دشوارتر خواهد ساخت.

باید منتظر ماند و دید آیا این روزنامه نگار باسابقه نیز همچون دیگر هم قطارهای خود در وزارت خارجه در مسیرتخریب هر چه بیشتر وجهه نومحافظه‌کاری گام خواهد برداشت یا در تدبیری عاقلانه به اتخاذ رویکردهایی مبتنی بر قدرت نرم روی خواهد آورد؟

کد خبر 39021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز