سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

ترجمه محمد کرباسی: اکثر شهروندان بزرگسال آمریکا اعتقاد دارند که دولت این کشور باید نیروهایش را از عراق خارج کند.

بر اساس نظر سنجی که توسط مؤسسه (TNS) انجام شده و نتایج آن توسط روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ABC منتشر شده است 53 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند دولت آمریکا باید هر چه سریع‌تر نیروهای نظامی خود را از عراق خارج کند.

علاوه بر این، 61 درصد این افراد اعتقاد داشتند که جنگ در عراق ضرورتی نداشته است. 55 درصد هم اعلام کرده‌اند نیروهای آمریکایی نتوانستند فعالیت قابل توجهی برای بهبود وضع این کشور انجام دهند.

حمله آمریکا به عراق که در مارس سال 2003 شروع شد تاکنون باعث کشته شدن بیش از 3889 نظامی این کشور و زخمی شدن حداقل 280 هزار و 600نفر از نیروهای ارتش آمریکا شده است.

این در حالی است که در دسامبر 2005 ، مردم عراق در انتخابات شرکت کردند و از می‌سال 2006 نوری مالکی به صورت رسمی به‌عنوان نخست وزیر فعالیت می‌کند.

در ماه سپتامبر امسال، دیوید پترائوس فرمانده نظامی‌های حاضر در عراق و رایان کراکر سفیر آمریکا در عراق گزارش مفصلی از اوضاع عراق به کنگره آمریکا ارائه کردند.

جرج بوش هم اعلام کرده است که تا پایان امسال 5700 نفر از نیروهای این کشور باید عراق را ترک کنند.

در دوازدهم دسامبر ران پائول (از اعضای کنگره آمریکا و نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری) هم درباره این وضعیت سخنرانی کرد.

او گفت: ما می‌توانیم این جنگ را با برگرداندن سربازها به خانه تمام کنیم. این مهم‌ترین کار برای ما خواهد بود و ما به این وسیله می‌توانیم اعتبار دیپلماسی خود را دوباره در جهان به دست بیاوریم. حتی مردم خود ما دیگر این رفتار را قبول ندارند. این کارها در حالی اتفاق افتاد که ثابت شد عراق هیچ سلاح هسته‌ای نداشته و با حادثه 11 سپتامبر هم هیچ ارتباطی نداشته است.

برای اینکه به صورت دقیق‌تر نتایج نظرسنجی را بدانید باید آمارها را ببینید. این آمارها در ماه‌های مختلف امسال مقایسه شده است.

جولای سپتامبر دسامبر
خارج کردن نیروها از عراق 53 درصد 54 درصد 59 درصد
باقی ماندن نیروها در عراق 43 درصد 43 درصد 39 درصد

بدون نظر

4 درصد 3 درصد 2 درصد

 Angus-reid.com
15دسامبر2007

کد خبر 39526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز