سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

مریم شمس-مربی سفال: «مریم شمس» برای برپایی کارگاه سفالگری کودکان زحمت زیادی کشیده است.

مریم شمس

مربی باسابقه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و متولد سال۱۳۶۱ است. از سال۱۳۸۰ در زمینه آموزش هنر سفالگری فعالیت می‌کند و در این ۱۷ سال با راه‌اندازی کارگاه‌های متعدد صنایع‌دستی به بچه‌ها خدمت کرده است. علاقه‌مندی شمس به آموزش وکشف توانمندی کودکان و نوجوانان محله‌های جنوب شهر باعث شده از ۲سال قبل این کارگاه را در محله باغ آذری دایر کند. انگیزه او برای خدمت به ساکنان محله‌های کم‌برخوردار به اندازه‌ای است که هیچ‌وقت از کارکردن احساس خستگی نمی‌کند.

او عقیده دارد شاید برگزاری این کلاس‌های آموزشی باعث رشد و پیشرفت این گروه از بچه‌های شهر شود و بتوانند با این قبیل کارها مسیر زندگی‌شان را روشن‌تر ببینند. تحصیلات دانشگاهی‌اش در رشته صنایع‌دستی است. می‌گوید: «بدون اغراق بهترین دوران کاری‌ام در محله باغ آذری گذشته است چون آموزش به بچه‌هایی که معصومیت و پاکی از سر و روی آنها می‌بارد، خیلی لذت‌بخش است، طوری که متوجه گذر زمان و وقت نمی‌شوم.

لبخندی که از ته دل می‌زنند مجالی برای خستگی‌ام باقی نمی‌گذارد و هر روز برای دیدن دوباره بچه‌ها در کلاس لحظه‌شماری می‌کنم.» او همیشه قبل از شاگردانش سرکلاس حاضر می‌شود تا اسباب و وسایل کار را برای آنها آماده کند. وقتی بچه‌ها سر کلاس حاضر می‌شوند، ذوق فراوانی دارند تا سفالگری کنند. البته اقتضای سن بچه‌ها این‌گونه است که این کار را بیشتر گل‌بازی می‌دانند تا رشته‌ای هنری.

شمس روپوش کار می‌پوشد و از تعدادی از بچه‌ها می‌خواهد روی صندلی و مقابل چرخ سفالگری و بقیه دور میز بزرگ وسط سالن بنشینند تا کلاس آموزش شروع شود. مربی آموزش سفال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه ۱۶ عنوان می‌کند که این کارگاه برای بچه‌های کم‌سن جذابیت زیادی دارد. علتش این است که بچه‌ها با دستان کوچکشان وسایل مختلفی با گل درست می‌کنند، از لیوان کوچک گرفته تا جاشمعی و... شمس عقیده دارد که حضور بچه‌ها در این کارگاه آموزشی باعث رشد فکری و ذهنی‌شان می‌شود.

کد خبر 423753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha