سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار سابق تهران پیگیری گسترش کمربند فضای سبز، غیرحضوری شدن پروانه ساخت و شفاف‌سازی در شهرداری را از جمله موضوع‌هایی اعلام کرد که پیگیری آن‌ها باید ادامه‌دار باشد.

افشاني

به گزارش شهرنوشت، سید محمدعلی افشانی در حاشیه برگزاری صد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که بخشی از آن به تقدیر از زحمات او طی ماه‌های گذشته اختصاص داشت با حضور در جمع خبرنگارن اظهار کرد: خوشحالم از این‌که در این دوره ارتباط خوبی با اصحاب رسانه داشتم. معتقدم بدون نظارت رسانه‌های عمومی امکان انجام شدن امور وجود ندارد و رسانه‌ها به وکالت از مردم ناظران بر عملکرد هستند.

او در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چه کارهایی باید در شهرداری انجام می‌شد ، گفت: کارهای زیادی باید انجام می‌شد، البته آقای حناچی را از پیش می‌شناسم و می‌دانم که می‌توانند اقداماتی را که باقی مانده انجام دهند و از جمله این اقدامات می‌توان به شفاف‌سازی اشاره کرد.

افشانی با بیان این‌که تمام فعالیت‌های شهرداری باید به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند آن را کنترل کنند، تصریح کرد: محرم‌ترین افراد یک جامعه مرم هستند. ما این شفاف‌سازی را آغاز کردیم و بخشی از اطلاعات لازم در سامانه شفافیت آغاز شده و باید ادامه پیدا کند.

شهردار سابق تهران با بیان این‌که صدور پروانه از ابتدا تا انتها به صورت غیر حضوری از جمله موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود، گفت: حضور مردم و بر قراری ارتباط در این باره می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود. اگر تمام فرایندها به صورت غیرحضوری باشد چنین مشکلاتی به وجود نخواهد آمد.

شهردار سابق تهران گسترش کمربند سبز تهران را یکی از این خواسته‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: جلوگیری از کوه‌خواری و کسانی که منفعت‌طلبانه به ارتفاعات شمال تهران وارد شده‌اند موضوعی بود که نسبت به آن اهتمام جدی داشتم، کمربند سبز می‌تواند از این موضوع جلوگیری کند. به امید روزی که مردم هوای سالم استنشاق کنند و شاخص‌های آن را در شهر ببیند.

افشانی در پایان در پاسخ به این سوال که محل خدمت بعدی شما کجا خواهد بود، گفت: معتقدم یک فرد باید نقش‌آفرین باشد و این نقش‌آفرینی فقط در دولت نیست، در بخش خصوصی هم می‌توان نقش‌آفرین بود.

کد خبر 423207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha