همشهری آنلاین: رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورای شهر تهران در رایی که برای شهردار شدن پیروز حناچی به شهرداری تهران داده‌اند، تجدید نظر نخواهند کرد

الويري

به گزارش ایرنا، مرتضی الویری در حاشیه برگزاری یازدهمین جلسه عمومی شورای عالی استان‌ها که در محل مجلس قدیم برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: اگر چنانچه حناچی برای شهرداری تهران تایید نشود موضوع را برای رسیدگی به هیات حل اختلاف خواهیم برد.

وی ادامه داد: آقای حناچی از چهره‌های ارزشی هستند و هیچ وقت در مورد سوابق خود مطلبی را مطرح نکرده‌اند، وی ۴ سال در جبهه حضور داشت و کارهای سازندگی مانند ساختن پل را در جبهه‌ها انجام داده است.
الویری تصریح کرد: حناچی در حوزه تخصصی خود که شهرسازی و معماری است نیز تسلط خوبی دارد و به مسائل شهر تهران نیز به خوبی آگاه است.

وی ادامه داد: شهردار منتخب تهران مورد وفاق شورای شهر تهران است و هر چه زودتر باید صلاحیت ایشان تایید شود. رئیس شورای عالی استان‌ها در مورد مسائلی که در خصوص تایید صلاحیت حناچی برای شهرداری تهران مطرح شده است، گفت: موضوعی که در مورد برادر وی مورد بحث است نباید شاخصی باشد که وی با آن سنجیده شود، زیرا به این ترتیب سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

الویری اضافه کرد: حناچی برای شهرداری تهران فردی مناسب است، وی از بین ۲۸ نامزد برای شهرداری تهران قرار داشت و سپس با اعلام نظرهایی که انجام شد نامزدها به ۵ نفر رسید و در نهایت آقای حناچی از بین دو نفر به عنوان شهردار جدید تهران معرفی شد.

الویری در مورد نتایج اجلاس یازدهم شورای عالی استان نیز گفت: در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته وحدت و میلاد خجسته رسول اکرم (ص) به منظور به نمایش گذاشتن وحدت و همبستگی نمایندگان شیعه و اهل تسنن بیانیه‌ای قرائت شد.

وی در مورد بودجه سال ۹۸نیز تصریح کرد: به موجب قانون، بودجه کشور می‌بایست قبل از مجلس به نظر شورای عالی استان برسد و نظر این شورا در خصوص بودجه اعلام شود و بهتر از این فرصت باقی مانده استفاده شود.

رئیس شورای عالی استان همچنین در مورد آموزش اعضای شورایی نیز گفت: شورای عالی استان‌ها برنامه آموزش شورا در سراسر کشور را اجرا می‌کند و در این خصوص انتظار همکاری از وزارت کشور را داریم، به دلیل اینکه امکانات استانداری و فرمانداری‌ها در این خصوص می تواند در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گیرد.

وی اعلام کرد: اعتبار شورای عالی استان‌ها مانند سال گذشته است و نسب به گذشته از ۲۸ میلیارد تومان به ۴۰میلیارد تومان رسیده است و البته قرار شد که بودجه نیز برای بحث آموزش و پژوهش و همچنین شوراهای شهرستان وبخش به صورت جداگانه در نظر گرفته شود.

کد خبر 423431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha