چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

حمام دولاب با قدمت بیش از ۲۰۰ سال یکی از بناهای قدیمی ‌چهاردهمین تکه پایتخت در میدان شهید آیت‌الله سعیدی، نبش کوچه امیرسلیمانی به زودی بازسازی می‌شود.

آثار تاريخي

«کاظم هادی دولابی» دبیر شورایاری محله گذر پایین دولاب می‌گوید: «تخریب املاک مجاور حمام دولاب به دلیل طرح تعریض خیابان کرمان و به جا ماندن این بنای تاریخی، عبور و مرور اهالی را با مشکل مواجه کرده و مشکلات ترافیکی زیادی برای ساکنان به وجود آورده است. اهالی بارها خواستار تعیین تکلیف این ملک شده‌اند و بسیاری از آنها معتقدند اگر این بنای فرسوده به‌طور کامل تخریب شود، می‌توان از فضای آن برای ارتقای سرانه‌های خدماتی و رفاهی منطقه استفاده کرد.» «محمد خسروزاده» معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه می‌گوید:

«حدود ۳۰ سال قبل، فردی این حمام را اجاره کرد. آن زمان نیمی ‌از درآمد حاصل از اجاره حمام، برای بازسازی بنا و نیمی‌ هم برای افراد نیازمند و بی‌بضاعت محله صرف می‌شد. اکنون ۲ سالی است که این فرد فوت کرده و ورثه حاضر به همکاری با شهرداری و میراث فرهنگی نیستند. آنها معتقدند چون پدرشان برای این حمام هزینه کرده باید این ملک در اختیارشان قرار گیرد.» او می‌افزاید:

«این بنای قدیمی ‌طبق نظر و تأیید شورای اسلامی‌شهر تهران به‌عنوان یک اثر تاریخی و میراث فرهنگی شناخته شده و تخریب آن غیرممکن است. اکنون بودجه و اعتباری از سوی سازمان میراث فرهنگی برای نوسازی این بنای قدیمی‌تعیین شده که در صورت برطرف شدن مشکلات، کار بازسازی آن آغاز می‌شود.» به گفته خسروزاده برای رفع مشکلات ترافیکی این بنا نیز تمهیداتی در نظر گرفته‌شده و قرار است با سرپوشیده کردن نهرها، عرض معابر محله زیاد و مشکلات رفت‌وآمد اهالی برطرف شود. همچنین جمع‌آوری معتادان و زباله‌های سرگردان پشت دیوارهای این بنا نیز با جدیت بیشتری انجام خواهدشد.

کد خبر 422690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha