شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

زینب زینال‌زاده-خبرنگار: کمبود جای پارک خودرو، مشکلی است که این روزها در همه مناطق دیده می‌شود.

ولی نجاتی

معضلی که به مرور زمان نه تنها حل نشده بلکه به گره‌ای تبدیل شده است که هر روز محکم‌تر می‌شود. منطقه 6 با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود مراکز درمانی و بیمارستان‌های متعدد و مراکز آموزشی و نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی و همچنین مراکز تجاری و تفریحی بیش از نقاط دیگر با این معضل دست به گریبان است و اهالی از این بابت گلایه دارند. «ولی نجاتی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه6 به گلایه‌ها پاسخ می‌دهد.

«ساعت 7 صبح در پارکینگ را باز کردم تا خودروام را از پارک درآورم و به محل کارم بروم اما یکی از شهروندان بی‌ملاحظه بدون توجه به تابلوی پارک ممنوع خودرواش را مقابل پارکینگ پارک کرده بود.» این حرف‌های «امید احمدی» از اهالی محله بهجت‌آباد است. او می‌گوید:

«متأسفانه برخی از شهروندان با خودرو شخصی به منطقه ما می‌آیند و برای فرار از جریمه محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد، خودروهایشان را حاشیه خیابان‌ها و داخل کوچه‌ها پارک می‌کنند و ادامه مسیر را با وسایل نقلیه عمومی می‌روند. این کار موجب دردسر ساکنان در بیشتر محله‌ها شده است و گمان می‌کنم ساخت پارکینگ طبقاتی یا مکانیزه برای همیشه این معضل را حل می‌کند.» اهالی محله‌های ایرانشهر و جمالزاده و بهجت‌آباد نیز همین معضل را دارند.

«ولی نجاتی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه در پاسخ به گلایه اهالی می‌گوید: «روزانه بیش از یک میلیون جمعیت شناور با خودروهای شخصی در منطقه‌‌ تردد دارند که با توجه به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک مجبور می‌شوند ماشین‌هایشان را در حاشیه معابر پارک ‌کنند. همین امر سبب ایجاد دردسر برای اهالی می‌شود و آنها گمان می‌کنند منطقه، فضای پارک کم دارد.»

پارکینگ بیهقی ظرفیت پذیرش روزانه بیش از 700 خودرو را دارد اما به گفته نجاتی به دلیل نصب دوربین‌های ثبت تخلف ورود به طرح زوج و فرد در اطراف این پارکینگ، شهروندان نمی‌توانند از آن استفاده کنند. نجاتی جابه‌جایی دوربین‌های نظارتی ثبت تخلف را تنها راه‌حل رفع این مشکل و دسترسی آسان شهروندان به پارکینگ بیهقی می‌داند و می‌گوید: «برای جابه‌جایی دوربین‌ها مکاتبه‌هایی با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران انجام داده‌ایم،

اما پاسخی نداده‌اند و با توجه به نیاز منطقه و خواسته اهالی این موضوع را دوباره پیگیری می‌کنیم.» او باور دارد با انجام این کار و پارک خودروها در پارکینگ بیهقی، فضای پارک حاشیه معابر عمومی آزاد می‌شود و دردسر اهالی به‌طور قابل ملاحظه‌ای کمتر خواهد شد. به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه، با وجود پارکینگ‌های عمومی «حافظ» در تقاطع خیابان کریمخان زند با خیابان حافظ و «لاله» روبه‌روی هتل لاله، کمبود فضای پارک خودرو در منطقه وجود ندارد.

کد خبر 420890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha