اول: خبر این است؛ همشهری محله از شنبه به شیوه پهنه‌ای (شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز) هر هفته در قالب ۵ ضمیمه ۸ صفحه‌ای منتشر خواهد شد و احتمال افزایش آن به ۱۶ صفحه در آینده نزدیک هم وجود دارد.

حقیقتش را بخواهید این تغییر در واقع نوعی بازگشت به اصل خویش هم هست پانزده سال پیش که ضمیمه محله متولد شد کم و بیش به همین سبک و سیاق انتشار می‌یافت و این نوع فعالیت به اصل و اساس مأموریت‌ها و رویکردهای این ضمیمه محلی که ایجاد همگرایی بین اهالی،‌ ترویج فرهنگ شهروندی، هویت‌بخشی محلی و ایجاد ارتباط بین شهروندان و مدیران شهری است نزدیک‌تر است.

  • دوم:

شما که غریبه نیستید، آسمان رسانه‌ها به‌خصوص از جنس کاغذی‌اش حسابی تیره وتار است. از یک سو کمبود و گرانی کاغذ و سربرآوردن رقیبی قلدر به نام فضای مجازی و از سوی دیگر برخی محدودیت‌های مطبوعاتی، عرصه را برای روزنامه‌نویسی تنگ کرده و جماعت روزنامه‌نگار برای سرپا ایستادن و ادامه دادن این مسیر کار دشوار و سترگی پیش رو دارد. همشهری و ایضاً همشهری محله هم از این قاعده مستثنا نیست و در این مسیر پرسنگلاخ و پرخطر هر روز در فکر در انداختن طرحی نو برای جذب و نزدیکی با مخاطب است تا در این زمانه غدار با مطبوعات، گلیمش را از آب بیرون بکشد و به حیاتش ادامه دهد. تغییر در شیوه انتشار همشهری محله هم دقیقاً همین هدف را دنبال می‌کند.

  • سوم:

همشهری محله از ابتدای راه که به‌عنوان نخستین نشریه محلی ایران شروع به کار کرد تا امروز که آزموده و کم‌کم قد کشیده و از توفان حوادث جان سالم به در برده، همواره از یک قانون نانوشته عدول نکرده و آن از مخاطب و برای مخاطب نوشتن است. برای نوشتن از مخاطب و دغدغه‌هایش باید به او نزدیک بود. دل به حرف‌هایش داد و دغدغه و مشکلات و نیازهایش را شنید. همقدم و همراه با او شد و محله‌اش را وجب به وجب گشت و کنجکاوانه مشکلات را وارسی کرد و به فکر راه‌حل بود. سال‌هاست خبرنگاران همشهری محله این راه و رسم را برای گزارش‌نویسی در پیش گرفته‌اند و زمانه ثابت کرده حیات و ممات همشهری محله به همین اصل وابسته است. بدون شک انتشار همشهری محله به شکل و شیوه جدید نه فقط ما را در راهی که در پیش گرفته‌ایم مصمم‌تر می‌کند بلکه اتفاق مبارکی است که پیوندمان را با مخاطبانمان محکم‌تر خواهد کرد.

کد خبر 420654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha