همشهری‌آنلاین: شهردار تهران با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد به درخواست نمایندگان مردم و بر اساس مسئولیت اجتماعی تا اعلام نتیجه به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش شهرنوشت، در متن نامه سید محمدعلی افشانی، شهردار تهران خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از سلام و احترام آمده است:

همان گونه که مستحضرید در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری با رای اعتماد شما نمایندگان مردم، مدیریت شهر تهران، پایتخت ایران به اینجانب واگذار گردید. به رغم دشواری‌های پیش‌رو، تلاش کردم با ارائه برنامه‌ای منسجم و عملیاتی با شعار «شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر» و با تلاش مجدانه همکارانم، هم چنین حمایت بی‌دریغ شما و مردم، امید را در دل‌های شهروندان عزیز تهرانی زنده نگه دارم. در این راستا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، بهبود وضعیت هوای شهر، توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه ریلی، تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهری در دولت، بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد کمربند سبز شمال تهران و بهبود وضعیت رفاهی کارکنان شهرداری در صدر اهداف سازمان شهرداری قرار گرفت. مهم‌تر از همه شفاف‌سازی فعالیت‌های شهرداری و مبارزه واقعی و عملی با فساد و رانت، به خصوص رانت مسئولیت پست‌های کلیدی شهرداری باعث نگرانی و هجمه بی‌امان اصحاب ثروت و قدرت شد و عده‌ای به صورت سازمان‌یافته با هدف چنگ انداختن بر اموال مردم و دستیابی به رانت مسئولیت، تلاش كردند مانع این حرکت ماندگار شوند.

با عنایت به باور و تاکید شما نمایندگان مردم مبنی بر عدم شمولیت قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، مطابق ماده 80 قانون انتخاب شهرداران و آئین‌نامه اجرایی آن و سایر قوانین مرتبط که حقوقدانان برجسته و صاحب‌نام کشور نیز بر آن تاکید كردند، از اینجانب خواستید مسئولیت مدیریت شهری را تا اعلام نتیجه استفساریه مجلس ادامه دهم. اینجانب نیز صرفا بر اساس مسئولیت اجتماعی و سوگندی که یاد کرده‌ام، پذیرفتم. اکنون که استفساریه استثنا بودن شهردار تهران به عنوان شخص حقوقی و نه فرد حقیقی با قریب 140 امضاء تحویل هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی شد و در دستور کار مجلس است، از شما اعضا محترم شورای شهر تقاضا دارم پیرو تفاهم جلسه هم‌اندیشی امروز در صورت صلاحدید با هماهنگی نمایندگان شریف امضاکننده استفساریه، نسبت به آینده مدیریت شهر تهران اتخاذ تصمیم نمائید.

اینجانب ضمن تشکر از حمایت‌های بی‌دریغ شما اعضا محترم شورای شهر تهران و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم از هر تصمیمی که اتخاذ شود حمایت نموده و بدون هیچ چشم داشتی همواره برای حل مشکلات شهروندان فهیم تهرانی در کنار شما خواهم ماند.

کد خبر 420453

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha