شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سید محمدعلی افشانی، شهردار تهران به مناسبت ۱۴ مهرماه، روز تهران، پیامی منتشر کرد و تهران را نماد ملی ایرانیان خواند.

به گزارش شهرنوشت، متن پیام محمد علي افشاني، شهردار تهران به مناسبت روز تهران به شرح زير است:

چهاردهم مهرماه «روزتهران»، پایتخت ایران را به شهروندان تهرانی و تمام ایرانیان تبریک می‌گویم.

تهران امروز نه تنها پايتخت اقتصادي و سياسي ايران که مهم‌تر از آن، پايتخت فرهنگي و اجتماعي کشور است. همچنين تهران نماد تجدد ايران است به طوري که نخستين دانشگاه، پارلمان، احزاب سياسي، نهادهاي مدني، اداره‌هاي نوين، صدا و سیما و ... در اين شهر تکوين و تکامل يافتند.

تهران را مي‌توان نماد ملي همه مردم ايران دانست و همين امر باید فرصتي براي همگرايي بيشتر شهروندان تهراني و به تبع آن همگرایی ملی ایرانیان باشد.

از طرف ديگر پذیرش نظريه و مفهوم شهروند، تبديل شهرداري‌ از يک نهاد خدماتي به يک نهاد اجتماعي را بيشتر کرده است. اين موضوع باعث شده تا مفهوم شهروندي جايگاه متمايزي نسبت به گذشته پيدا کند. در اين رويکرد، بسياري از مفاهيم و مسائل مرتبط با شهروندي از جمله بهبود کيفيت زندگي، سرمايه اجتماعي، مشارکت اجتماعي، تعامل شهرداري با شهروندان و شهروندان با شهرداري در شمار کارکردها و اهداف اساسي شهرداري به عنوان يک نهاد اجتماعي است.

لذا ارتقا سطح‌ خدمات‌ اجتماعي‌ و فرهنگي‌ به‌ شهروندان‌، تقويت‌ تعاملات‌ اجتماعي‌ و تحقق‌ توسعه‌ پايدار شهري با‌ هدف‌ تقويت‌ مناسبات فيمابين شهرداري و مردم، رعايت حقوق شهروندان و ارتقاء کيفيت زندگي آن‌هاست.

بنابراين مدیریت شهری تهران خود را موظف می‌داند فعاليت‌هايي‌ که‌ در حوزه‌هاي‌ فرهنگی و اجتماعی، معماری و شهرسازی و بازآفرینی شهری، زیست‌پذیری، عمران‌، ترافيک‌ و حمل و نقل پایدار، خدمات‌ شهري‌، هوشمندسازی، شفافیت، پاسخ‌گویی و ... انجام‌ مي‌دهد به صورت‌ پيدا و پنهان‌ فرصتي براي‌ رفع نيازهاي‌ شهروندان‌، جلب‌ مشارکت‌ آنان، کاهش سطح زیست دوگانه در شهر، ارتقاء کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان باشد.

امید است با مشارکت همه ذینفعان شهر خصوصا شهروندان شریف تهرانی، قوای سه‌گانه، نهادهای عمومی، سازمان‌های مردم‌نهاد، شورای اسلامی شهر و همکاران تلاشگر شهرداری بتوانیم به اهداف پیش‌بینی شده دست یابیم.

کد خبر 418362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha