همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: به مناسبت روز تهران از شنبه ۱۴ مهرماه، به مدت یک هفته طرح کاشت رایگان نهال مقابل هر پلاک بنا به درخواست شهروندان اجرا می‌شود.

علی محمد مختاری، مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر تهران در گفت‌وگو با شهرنوشت با اعلام این خبر، افزود: شهروندانی که مایل به کاشت نهال مقابل منزل یا محل کار خود هستند، از طریق تماس با سامانه 137 می‌توانند تقاضا خود را ثبت کنند تا اکیپ‌های کاشت درخت در اسرع وقت به محل مراجعه و اقدام به کاشت نهال کنند.

علي محمد مختاري تاکید کرد: طبق روال معمول، اکیپ کاشت درخت پس از مراجعه به محل با در نظر گرفتن گونه گیاهی غالب معبر، نهال مناسب را انتخاب و غرس می‌کند.

مختاری با تاکید بر این‌که اجرا این طرح ظرفیت تازه‌ای را برای توسعه فضای سبز در تهران ایجاد می‌کند و تلطیف هوای محله‌ها را به دنبال دارد، گفت: درختان سرمایه‌های ارزشمند پایتخت محسوب می‌شوند و حمایت شهروندان از طرح کاشت درخت می‌تواند مشوق مدیریت شهری در ارائه خدمات گسترده‌تر به شهروندان باشد.

هم‌زمان با 14 مهرماه، روز تهران، مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد تا شهروندان به این مناسبت اقدام به کاشت درخت در پایتخت کنند. شهرداری تهران نیز با حمایت از پیشنهاد این عضو شورا، سازوکار لازم برای اجرا طرح را فراهم کرده‌است.

کد خبر 418407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha