همشهری آنلاین: شهردار زاهدان گفت: سرانه فضای سبز زاهدان کمتر از یک متر مربع به ازای هر نفر می‌باشد و از این لحاظ از فقیرترین شهرهای کشور هستیم.

‌به گزارش ایسنا، عبدالقادر پربار افزود: مشکل اصلی در خصوص کمبود فضای سبز در زاهدان نبود آب کافی است که همکاران ما در شهرداری اقدام به لوله‌گذاری و استفاده بهینه از آب تصفیه‌خانه کرده‌اند و در صدد آنیم کل سطح شهر را به این شبکه متصل کنیم‌.

شهردار زاهدان در ادامه بیان کرد: شهرداری‌ها بودجه و اعتبارات دولتی ندارد و میزان کمک‌های دولتی به بودجه شهرداری بسیار ناچیز و کمتر از 5 درصد بوده است و 95 درصد باقی‌مانده از محل عوارض پروانه ساختمانی، خودرو و صنوف و ... بدست می‌آید‌.

پربار ادامه داد: اصلاحات و تغییرات مدیریتی در شهرداری زاهدان صورت گرفت و در همین راستا با تلاش و‌ نوآوری نیروها توانستیم از محل صرفه‌جویی در هزینه‌ها (حتی با چهار برابر شدن مصالح در این‌ موقعیت اقتصادی) معابر متعددی از سطح شهر را آسفالت کنیم و بعد از آسفالت معابر نسبت به خط‌کشی، تابلو و پلاک‌گذاری اقدام خواهیم کرد. خوب است بدانید که آسفالت شش ماهه ابتدایی سال جاری بیشتر از مجموع سال گذشته و سال ۹۵ بوده است‌.

شهردار زاهدان با اشاره به ورودی‌های شهر و‌ انجام‌ پروژه‌هایی مانند روکش آسفالت، درختکاری، جدول‌گذاری و ... در بلوار یادگار امام (ره) افزود: زاهدان یک شهر بکر برای جذب سرمایه‌گذار است و به جد پیگیر این موضوع هستیم. همچنین جهت بهبود وضعیت ترافیک شهر، مطالعات لازم در خصوص طرح احداث روگذر و زیرگذر در مکان‌های تعیین شده انجام شده است‌.

شهردار زاهدان همچنین با اشاره به سکونت بیش از ۴۴درصد جمعیت شهر زاهدان در حاشیه و بافت ناکارآمد شهر افزود: حاشیه‌نشینی گسترده بطور چشمگیری بر وضعیت درآمد و متعاقب آن خدمات‌رسانی شهرداری تاثیرگذار بوده است.

کد خبر 420216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha