همشهری آنلاین: تیم‌ ملی ساواته ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بلغارستان با کسب یک مدال نقره و سه مدال برنز به کار خود پایان داد.

Savate Team

به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، در روز پایانی این مسابقات که در بخش استایل آسوت (کنترلی) برگزار شد، فاطمه حقدوستی با غلبه بر حریف فنلاندی یک نشان برنز کسب کرد تا برای نخستین بار ساواته بانوان ایران در استایل کنترلی موفق به کسب مدال شود.

در مسابقات وزن ۵۶- کیلوگرم مردان بهزاد تقی‌زاده پس از غلبه بر حریفانی از رومانی، هند، پرو و بلژیک، در مسابقه فینال مقابل حریف سرشناس فرانسوی قرار گرفت و در نهایت با اختلاف یک امتیاز مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۶۰- کیلوگرم سهیل رضایی در مرحله ماقبل فینال مقابل حریف فرانسوی قرار گرفت.

وی که تا قبل از این مسابقه موفق به شکست حریفانی از یونان، آذربایجان و سوئیس شده بود، در نهایت نتیجه را واگذار و به مدال برنز رسيد.

در مسابقات وزن ۶۵- کیلوگرم حمزه مرادیان، کاپیتان با تجربه تیم‌ ملی ایران پس از آن که موفق به شکست حریفان خود از هند و بلغارستان شد، برای راه‌یابی به فینال مقابل حریف مغربی قرار گرفت که با اختلاف اندک نتیجه را واگذار كرد و به مدال برنز این وزن دست یافت.

در حاشیه مسابقات جهانی ساواته بلغارستان، انتخابات کمیسیون مربیان فدراسیون بین‌المللی در راستای طرح راه‌یابی این ورزش به جمع رشته‌های ورزشی المپیکی برگزار شد.

بر این اساس و رایزنی‌های انجام شده از سوی دکتر حمیدرضا حصارکی، رئیس انجمن ساواته ایران و کنفدراسیون ساواته آسیا، حامد متین‌فر سرمربی تیم‌ ملی ایران و مربی منتخب آسیا، به عنوان عضو کمیته مربیان فدراسیون بین‌المللی ساواته انتخاب شد.

کمیته مربیان فدراسیون بین‌المللی ساواته مطابق با ساختار کمیته بین‌المللی المپیک IOC و تلاش برای حضور ساواته در جمع رویدادهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس تشکیل شد.

گفتنی است برای نخستین بار خانم‌ها لیلا رحیمی و آنا خسروی، دو داور محجبه ایران و آسیا در مسابقات جهانی ساواته به قضاوت پرداختند که مورد توجه مسئولين جهانی و نماینده کمیته بین‌المللی المپیک حاضر در محل مسابقات قرار گرفت.

کد خبر 419742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha