مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با بهره‌برداری از پروژه ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی، امکان دسترسی سریع‌تر و ایمن‌تر وسایل نقلیه به بزرگراه ارتش فراهم شده و از حجم تردد در مسیرهای دسترسی فعلی شامل خیابان‌های صنایع و لنگری کاسته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس ایرج معزی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در تشریح عملکردهای ترافیکی پروژه احداث ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی، اتصال این بزرگراه به بلوار ارتش و بلوار اوشانی را سبب توزیع متناسب بار ترافیک در بزرگراه امام علی(ع) و شریان های ارتباطی جنوب شرق پایتخت دانست و یادآور شد: با بهره‌برداری از این معبر، انتظار می‌رود ضمن کاهش بار ترافیک در شریان‌های فرعی مجاور ( خیابان گلزار و خیابان صنایع و...) امکان دسترسی سریع‌تر، راحت‌تر و ایمن‌تر وسایل نقلیه به بزرگراه ارتش فراهم شده و از حجم تردد در مسیرهای دسترسی فعلی، شامل خیابان‌های صنایع و لنگری کاسته شود. مسیر ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی همچنین سبب تسهیل دسترسی به بیمارستان شهید چمران خواهد شد که به لحاظ ملاحظات پدافند غیرعامل، حائز اهمیت است.

مهندس معزي همچنین در تشریح روند پیشرفت عملیات اجرایی پروژه، از تلاش برای تکمیل اجرا بتن غلتکی و روکش آسفالت در طول مسیرهزار و 840 متری ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی خبر داد و گفت: تنها مقاطع باقی مانده از عملیات خاکریزی شامل شیبراهه جنوبی پل تقاطع صنایع و محل اتصال بلوار ارتش به بلوار اوشانی است که طبق برنامه ادامه دارد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تقاطعات چهارگانه ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی شامل پل تقاطع غیر همسطح خیابان صنایع، دوربرگردان زیر گذر جنوب به جنوب، پل تقاطع غیر همسطح خیابان ولیعصر(عج)(اراج) و پل اتصال بزرگراه شهید صیاد شیرازی به بلوار ارتش، در مرحله اجرای اقدام‌هاي تکمیلی از قبیل ایزولاسیون و نصب درزهای انبساط است.

گفتنی است بزرگراه شهید صیاد شیرازی که از تقاطع بزرگراه شهید بابایی آغاز شده و به میدان سپاه ختم می‌شود و یکی از شریان‌های مهم شمالی- جنوبی در پهنه شرق پایتخت به شمار می‌آید.

این بزرگراه یکی از معدود بزرگراه‌های شهر تهران است که در نقاط ابتدایی و انتهایی خود به چراغ قرمز ختم می‌شود؛ وجود چراغ راهنمایی و رانندگی در محل تقاطع بزرگراه شهید صیاد شیرازی با خیابان صنایع و همچنین عدم ظرفیت پذیرش بار ترافیک در ساعات اوج تردد، همواره سبب بروز اختلال‌های ترافیکی در انتهای شمالی این بزرگراه و معابر مرتبط آن می‌شود.

کد خبر 418061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha