گروه شهری: لبخند شهردار تهران شایعه نامه ارسالی مهدی هاشمی، رئیس ستاد تبصره 13 به شورای شهر تهران که در آن بر قطع حمایت‌های مالی دولت به شهرداری تأکید شده است را تأیید کرد.

قالیباف با اکتفا به همین لبخند در پاسخ به خبرنگارانی که به بهانه افتتاح رسمی ایستگاه‌های تندرو حاضر شده بودند تا از شهردار تهران در مورد جزئیات این نامه بپرسند، خواست اجازه دهند از ورود بیشتر به این عرصه پرهیزکند تا شاید به این وسیله مانع آزردگی خاطر مردم بابت اختلاف و تنش میان مسئولان شود.

در شرایطی که اعضای شورای شهر تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نتایج آخرین نظرسنجی‌ها از شهروندان تهرانی رضایت‌مندی مردم و مسئولان را در موفقیت‌آمیز بودن عملکرد شهرداری تهران در برف‌روبی و تردد روان خودروها در معابر و بزرگراه‌های شهر تهران نشان می‌دهد، شایعه شده است، دلیل قطع کمک‌های دولت به شهرداری، اختلاف‌نظر در زمینه مدیریت شهر در روزهای برفی بوده است.

قالیباف به اصرار خبرنگاران گفت که خیلی گوشش بدهکار این حرف‌ها نیست و تأکید کرد:باید دنبال راهی برای کاهش باری از دوش مردم باشیم وگرنه برف جمع بشود، می‌گویند نمک زیاد مصرف شده، آسفالت خراب شده است؛ برف جمع نشود، می‌گویند مدیریت ضعیف است. تونل بزنیم یک حرف می‌زنند؛ اتوبوس وارد کنیم حرف دیگر. اساسا هر کاری انجام دهیم باز هم حرفی برای اعتراض وجود دارد.

بنا به گزارش همشهری در هر حال بنا شده که شورای شهر تهران از مهدی هاشمی رئیس ستاد تبصره 13 دعوت کند تا وی با حضور در شورا به ارائه گزارشی از میزان کمک‌های این ستاد به شهرداری بپردازد.

شهردار تهران نیز بر لزوم تشکیل چنین جلسه‌ای همانند آنچه در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، تأکید کرد.

قالیباف عملی نشدن تعهدات ستاد تبصره 13 مربوط به سال‌های  85 و86 در واگذاری اتوبوس‌ به شهرداری را ظلم به مردم خواند. او در بخش دیگری از سخنان خود درباره ازدحام مسافران در خط تندرو و مشکلات موجود در آن، گفت: شهروندی از من پرسیده بود «آقای قالیباف آیا تا به حال دنده‌هاتون در اتوبوس شکسته» در پاسخ گفتم نه نشکسته اما مسلما در خطی که غرب و شرق شهر را در مدت زمان 35 دقیقه به هم وصل می‌کند ازدحام قابل پیش‌بینی است از طرفی وقتی قرار باشد مسافتی که برای طی آن با تاکسی حداقل باید 1300 تومان پرداخت شود با20 تومان انجام می‌شود قطعا استقبال زیاد خواهد بود.

قالیباف در عین حال افزود: با تغییر نوع اتوبوس‌ها این اشکالات برطرف می‌شود به‌طوری که تا پایان سال‌جاری چند دستگاه اتوبوس 2 تا 3 کابینه به‌طور آزمایشی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی اظهار امیدواری کرد سال آتی هزار و 200 دستگاه اتوبوس با کمک ستاد تبصره 13 و مجلس خریداری شود تا بتوانیم در خطوط تندرو که طبق برنامه قرار است تا پایان سال آینده 300 کیلومتر مسیر رفت و برگشت راه‌اندازی شود، وارد ناوگان کنیم.

قالیباف به شرطی قول بهره‌برداری از خطوط جدید تندرو به طول 300 کیلومتر را داد که دولت و مجلس در خرید و وارد کردن اتوبوس‌ها که بیشترین سهم نقدینگی را دارند، مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

به گزارش همشهری، یکی از خطوط تایید شده تندرو از میدان آزادی آغاز و پس از عبور از بزرگراه آیت‌الله سعیدی، سه راهی قزوین، بزرگراه بعثت و افسریه به دپوی شرق خواهد رسید و خطی دیگر نیز از دپوی شرق پس از عبور از میدان رسالت، بزرگراه حکیم و اشرفی اصفهانی به میدان آزادی ختم خواهد شد.

علاوه براین مسیری شمالی جنوبی نیز برای راه‌اندازی مسیر اتوبوس تندرو در نظر گرفته شده است که از بزرگراه امام علی، شهید مدرس و شهید چمران عبور خواهد کرد.

انتظار از مجلس

مرتضی طلایی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز که در مراسم افتتاح خط تندرو اتوبوس تهرانپارس – آزادی حاضر شده بود، گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده، ستاد تبصره 13 در سال‌جاری هنوز ریالی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی در اختیار مدیریت شهری تهران قرار نداده و  مدیریت شهری ناچار است، اعتبارات بخش‌های دیگر شهر را برای حمل‌ونقل عمومی هزینه کند.

طلایی ادامه داد: مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای ساخت سالانه 15 کیلومتر مترو در تهران انجام می‌دهد که امیدواریم ستاد تبصره 13 طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی که مدیریت یکپارچه ترافیک را به شهرداری‌ها واگذار و 4 هزار میلیارد تومان برای حمل‌ونقل عمومی پیش‌بینی کرده، اعتبارات لازم را برای ساخت مترو تأمین کنند و هم اکنون نیز از مجلس انتظار داریم که در تنظیم بودجه سال 87 نسبت به تأمین اعتبارات توجه لازم را داشته باشد.

کد خبر 41789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز