علی‌اصغرمحمدی: با تصویب اصلاحیه بودجه 86، بخشی از سرانه دانش‌آموزی، حقوق حق‌التدریسی‌ها، نیروهای شرکتی و مطالبات فرهنگیان پرداخت می‌شود.

در حالی که کسری 2 هزار و 100 میلیارد تومانی آموزش و پرورش مورد تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری قرار گرفته است، دولت تنها یک هزار و 100 میلیارد تومان آن را در قالب اصلاحیه بودجه 86 به مجلس ارائه کرد که به تصویب نمایندگان رسید.

در همین حال رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که آموزش و پرورش در پایان سال قطعا با مشکل کسری بودجه روبه‌رو خواهدشد.

علی عباسپور تهرانی‌فرد به همشهری گفت: در حالی که وزارت آموزش و پرورش امسال را با هزار میلیارد تومان کسری شروع کرد، دولت در اردیبهشت حقوق معلمان را به میزان 80 هزار تومان افزایش داد که این افزایش هزار میلیارد تومان به کسری اعتبارات این وزارتخانه افزود و مجموع کسری بودجه آموزش و پرورش بالغ بر 2 هزار و 100 میلیارد تومان شد.

وی با اشاره به این که کسری بودجه موجب شد تا آموزش و پرورش از تابستان امسال با پرداخت نشدن حقوق حق‌التدریسی‌ها، کارکنان شرکتی و مزایایی مثل پاداش معلمان روبه‌رو شود تصریح کرد: مشکل اساسی دیگر تأمین اعتبار سرانه دانش آموزی بود که باید در اختیار مدارس قرار می‌گرفت، البته تاکنون این سرانه در اختیار مدارس قرار نگرفته است.

نماینده مردم تهران همچنین گفت: با تصویب مجلس برای رفع مشکل کسری بودجه آموزش و پرورش، آموزش عالی و دانشگاه‌های علوم پزشکی به ترتیب یک هزار و 100 میلیارد، 150 میلیارد و 60میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی با انتقاد از نادیده گرفته شدن پیشنهادهای کمیسیون آموزش و تحقیقات در کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با توجه به این موضوع نمایندگان ترجیح دادند در نهایت پیشنهاد دولت تصویب شود.

عباسپور تهرانی‌فرد خاطرنشان کرد: در حالی که مسئولان نظام آموزشی کشور باید  با  اطمینان خاطر به فکر بهبود کیفیت نظام آموزشی باشند، متأسفانه دچار روزمرگی شده‌اند و از وظیفه اصلی خود غافلند.

بخشی از سرانه دانش آموزی پرداخت می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش نیز به همشهری گفت: با توجه به تصویب اصلاحیه بودجه یک‌هزار و 100 میلیارد تومانی آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی بخشی از مطالبات فرهنگیان، سرانه دانش آموزی، حقوق حق‌التدریسی‌ها و نیروهای شرکتی پرداخت می‌شود.

محمدرضا محدث خراسانی افزود: براساس بند «و» تبصره 19 قانون بودجه 86 که وزارت اقتصاد و دارایی را به پرداخت کل حقوق و مزایای پرسنل رسمی آموزش و پرورش ملزم می‌کند، 250 میلیارد تومان از اعتبار یک هزار و 100 میلیارد تومانی اصلاحیه بودجه امسال آموزش و پرورش به این امر تعلق می‌گیرد.

وی در پایان گفت: وزارت آموزش و پرورش با 2 هزار و 250 میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است.

بر اساس ماده واحده لایحه اصلاحیه بودجه 86 که به تصویب نمایندگان مجلس رسید به منظور رفع مشکلات اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در زمینه حقوق، مزایا، عیدی و سایر هزینه‌های پرسنلی کارکنان شاغل و بازنشسته و موظفان و همچنین کارکنان قرار دادی شاغل در دستگاه‌های اجرایی و نیز سایر هزینه‌های اجتناب ناپذیر آنها به دولت اجازه داده می‌شود در قالب این قانون و مشروط به عدم افزایش در سقف بودجه عمومی دولت در سال 1386 تا سقف 36 هزار و 300 میلیارد ریال از ردیف‌های بودجه جا به جایی انجام دهد.

بر این اساس دولت مجاز خواهد بود این کار را با اولویت سازمان‌های آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها و سازمان‌های بازنشستگی(لشگری- کشوری) انجام دهد.

کد خبر 41431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز