پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی اسلامی فلسطین (حماس) جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا را محور همه‌ شرارت ها در جهان و شیطان بزرگ نامید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد سفر بوش به اراضی اشغالی در ادامه سلسه توطئه‌های بین‌المللی علیه فلسطین صورت می‌گیرد که آخرین این توطئه‌ها مربوط به اجلاس ملعون آناپولیس بود.

در ادامه بیانیه آمده است: بوش محور همه شرارت‌ها در جهان، برای نجات کابینه تروریستی ایهود اولمرت از بحران سیاسی و امنیتی پس از شکست در برابر رزمندگان حزب‌الله لبنان و ناتوانی در مقابله با مجاهدان فلسطینی، قدم پلیدش را در خاک مقدس فلسطین می‌گذارد.

حماس ضمن هشدار درباره پیامدهای خطرناک این سفر علیه ملت فلسطین، از تمامی مبارزان فلسطینی خواست نسبت به این پیامدهای خطرناک از جمله تشدید جنایت‌های اشغالگران صهیونیست کاملا آماده باشند.

در ادامه این بیانیه خطاب به ملت فلسطین آمده ‌است: این سفر هرگز به نفع شما ملت نخواهد بود [جرج بوش وارد تل‌آویو شد] و تنها در خدمت منافع رژیم صهیونیستی و هدف از آن تثبیت اختلافات داخلی و حمایت از توطئه‌های استعمارگرانه و توسعه‌طلبانه این رژیم از جمله یهودی کردن قدس و نیز سرپوشی برای قتل عام و نسل کشی ملت فلسطین است.

حماس تاکید کرد : تشکیلات خودگردان در رام‌الله می‌بایست بر حجم توطئه‌ها علیه ملت و مساله و آرمان فلسطین کاملا آگاه باشد و مذاکرات بیهوده و تکراری خود با سران تل آویو را هر چه سریعتر متوقف نماید.

حماس در ادامه تاکید کرد که به همراه همه گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین در برابر کلیه توطئه‌های بین‌المللی که هدفی جز حذف مساله فلسطین و پایمال کردن حقوق حقه ملت ندارد و تا زمان تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف و بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه‌شان و نیز آزادی همه اسرا از بند زندان‌های رژیم صهیونیستی همچون کوهی استوار خواهد ایستاد.

این بیانیه می‌افزاید که گروه‌های مقاومت تنها طرفی هستند که برگ برنده در دست آن‌هاست و می‌توانند با اعمال فشار به اشغالگران،سرزمین مقدس فلسطین را آزاد و همه حقوق پایمال شده را باز پس گیرند.

حماس از تشکیلات خودگردان خواست تا به جای دل بستن به وعده‌های پوچ آمریکا و رژیم صهیونیستی، به آغوش ملت خود بازگردد و از مقاومت حمایت کند و در صدد تقویت جبهه داخلی و احیای وحدت ملی باشد.

حماس همچنین همکاری سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگران با رژیم صهیونیستی در تامین امنیت برای سفر بوش به اراضی اشغالی را محکوم کرد.

در پایان این بیانیه از همه ملت‌ها و سران کشورهای عربی و اسلامی خواسته شده است که با تمامی امکانات موجود، به یاری ملت فلسطین و تقویت مقاومت و پایداری آن در برابر جنایت‌های اشغالگران صهیونیست برخیزند و توطئه‌ها علیه مساله فلسطین و حفاری‌ها در زیر مسجدالاقصی و عملیات یهودی‌کردن قدس و شهرک- سازی در کرانه باختری و این شهر مقدس را محکوم کنند.

کد خبر 41380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز