همشهری آنلاین: افزایش موج گرما در اروپا موجب وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی در پرتغال و به دنبال آن منجر به قطعی برق در برخی مناطق شد.

ادامه موج گرما در اروپا و وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی در پرتغال

در پی تشدید موج گرما، بالا رفتن کم‌سابقه دما و آتش‌سوزی جنگلی در پرتغال بیش از ۷۴۰ نیروی آتش‌نشان برای اطفای حریق به مناطق جنوبی این کشور اعزام شدند. موج گرما در اروپا موجب خشکسالی و آتش‌سوزی در مناطق مختلف این قاره از یونان گرفته تا سوئد شده است.

مقامات داخلی پرتغال به منظور جلوگیری از حادثه مشابه سال قبل که باعث شد ۱۱۴ تن در دو آتش‌سوزی جنگلی در این کشور جان خود را از دست دهند، تصمیماتی اتخاذ کردند تا پیام هشدار به تلفن همراه ساکنان مناطقی که با بالاترین سطح خطر روبرو هستند ارسال شود. ماه گذشته در یونان نیز ۹۱ تن در حادثه آتش‌سوزی جنگلی کشته شدند.

روز جمعه در منطقه ساحلی "کاسکائیس" در بیرون از شهر لیسبون گرمای هوا و افزایش مصرف برق موجب قطعی گسترده برق در این منطقه شد که در پی آن ده‌ها هزار مشترک مجبور شدند چندین ساعت را در تاریکی بگذرانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که دمای هوای یک‌شنبه در اسپانیا و پرتغال بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد. رکورد پیشین افزایش دما در این دو کشور بالای ۴۷ درجه سانتی‌گراد بوده است.

کد خبر 412813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha