همشهری آنلاین: گرمای هوا در اسپانیا در پایان هفته جاری به حدی خواهد رسید که رکوردی جدید برای اروپا محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، کارشناسان هواشناسی در اروپا نسبت به گرمای بی‌سابقه هوا در دو کشور اسپانیا و پرتغال هشدار داده و اعلام کرده‌اند دمای هوای این دو کشور در انتهای هفته جاری میلادی به ۴۸ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

الگوهای هواشناسی در حال حاضر دمای بسیار بالا را برای شبه‌جزیره ایبری پیش‌بینی می‌کنند. گرمای هوا به خصوص در جنوب غرب اروپا به دلیل ورود یک جبهه هوای گرم از سمت شمال آفریقا به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

بدین ترتیب این منطقه گرم‌ترین هوا را طی ۴۱ سال گذشته تجربه خواهد کرد. گرمای هوا در اسپانیا تاکنون از ۴۷.۳ درجه فراتر نرفته و پرتغال نیز گرمای بیش از ۴۷.۴ درجه را تجربه نکرده است. رکورد گرمای هوا در اروپا تا به حال ۴۸ درجه سانتی‌گراد بوده که ماه ژوئیه سال ۱۹۷۷ در آتن، پایتخت یونان به ثبت رسید.

یک کارشناس هواشناسی می‌گوید: اوج گرما روز شنبه در مناطق جنوبی پرتغال و به احتمال زیاد در جنوب غرب اسپانیا ایجاد خواهد شد که ممکن است نه تنها رکورد گرمای این منطقه بلکه رکورد بالاترین دما در اروپا را بشکند.

مقامات دولت اسپانیا برای مقابله با موج گرمای شدید که ممکن است تا پایان روز یکشنبه به طول انجامد تدابیر لازم را اتخاذ کرده است. دست کم ۲۷ استان از ۵ استان کشور اسپانیا در معرض هشدار گرمای شدید قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها فرانسه و به خصوص مناطق جنوبی این کشور نیز طی روزهای آینده با موج گرمای شدید مواجه خواهند بود. دمای هوا در برخی از شهرهای فرانسه به ۴۰ درجه خواهد رسید.

به گزارش یورونیوز، انگلیس نیز پس از چند روز پایین آمدن دما شاهد بازگشت موج جدید گرما خواهد بود. دما در برخی مناطق این کشور قرار است بار دیگر به ۳۰ درجه سانتی‌گراد برسد.

کد خبر 412600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha