همشهری آنلاین: با جان باختن ۱۷ نفر دیگر در ژاپن بر اثر گرمای بی‌سابقه، شمار جان قربانیان این حادثه در این کشور به ۴۰ تن رسید.

شمار جان باختگان گرما در ژاپن به ۴۰ تن رسید

رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند روز دوشنبه 11 تن و ديروز نیز 6 تن به دلیل گرما در این کشور جان باختند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری کیودو روز دوشنبه گزارش کرد: گرمای طاقت‌فرسا در غرب و شرق ژاپن ادامه دارد و دمای هوا در برخی مناطق به بالای 41 درجه سانتی‌گراد رسیده است که یک رکورد در ثبت درجه گرما در این کشور محسوب می‌شود.

سازمان هواشناسی ژاپن می‌گوید وجود یک سیستم پرفشار روی این منطقه باعث تداوم گرمای شدید شده است این سازمان همچنین هشدار داد که این موج یکی از مرگ‌بارترین موج های گرما در سال‌های اخیر بوده است.

به گفته این سازمان ساعت 14:26 ظهر دوشنبه دمای هوا در شهر کوماگایا در استان سایتاما به 41.1 درجه سانتی‌گراد رسیده بود که یک رکورد محسوب می‌شود.

رکورد قبلی دمای هوا در ژاپن با 41 درجه سانتی‌گراد در تابستان سال 2013 در شیمانتو، استان کویچی در غرب ژاپن ثبت شده است.

دمای هوا در ناگویا در اوج گرمای روز به 39 درجه و در کیوتو هم به 38 درجه رسیده است.

مقامات سازمان هواشناسی ژاپن از کسانی که در مناطق آسیب دیده در حوادث مربوط به باران شدید بسر می‌برند خواسته‌اند به دلیل خطر بالای گرمازدگی ناشی از خستگی و شرایط زندگی غیرعادی، احتیاط بسیار بیشتری بخرج دهند.

اداره آتش‌نشانی ژاپن اعلام کرده است که تلفن آتش نشانی توکیو، پایتخت این کشور روز گذشته سه هزار و 125 بار زنگ خورده است که یک رکورد در ثبت درخواست کمک در شرایط عادی محسوب می‌شود.

اورژانس توکیو نیز اعلام کرد که دوشنبه سه هزار و 544 تن را به مراکز درمانی منتقل کرده است.

وزارت آموزش ژاپن نیز از مدارس درخواست کرده است برای پیشگیری از گرمازدگی دانش‌آموزان اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

افزایش دمای هوا همچنین عملیات امداد و نجات در مناطق سیل‌زده غرب ژاپن را با مشکل روبرو کرده است. بیش از 214 نفر بر اثر وقوع سیلاب و جاری شدن گل و لای در ماه جاری میلادی در غرب ژاپن کشته شدند.

کد خبر 411594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha