خبر > این‌روزها اگر دلتان خواست، بی‌آن‌که نیازی به ماشین زمان داشته باشید، می‌توانید چند دهه به گذشته برگردید، عصرها بروید کمی در حال و هوای تهران قدیم بگردید و خودروهای قدیمی تهران را تماشا کنید.

دوچرخه شماره ۹۳۵

براي گردش در حال و هواي تهرانِ چند دهه‌ي پيش، لازم نيست راه خيلي دوري برويد؛ «جشنواره‌ي طهران قديم در تهران جديد» همين نزديكي‌ها، در باغ‌موزه‌ي قصر و بوستان الغدير شما را به آن‌روزها مي‌برد.

شايد بدانيد تابستان‌ها باغ‌موزه‌ي قصر حيات و هيجان شبانه دارد و در اين برنامه در حاشيه‌ي جشنواره‌ي طهران قديم، در اين باغ‌موزه‌ غرفه‌هاي خوراكي، صنايع دستي، سوغات استان‌هاي كشور و... نيز برپا و فضايي هم براي بازي كودكان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومي باغ‌موزه‌ي قصر، جشنواره‌ي تهران قديم كه از اول مرداد 1397 شروع به‌كار كرده تا 15 شهريور داير خواهد بود. به همين مناسبت و براي آسايش علاقه‌مندان به بازديد از جشنواره‌ي تهران قديم، در مدت برپايي اين جشنواره، ساعت كار باغ‌موزه‌ي قصر از ساعت 16 تا 24 تعيين شده است.

در اين جشنواره بخشي از محوطه‌ي موزه به‌نمايش خودروهاي بسيار قديمي اختصاص يافته است. البته به‌زودي و هم‌زمان با بخشي از فعاليت جشنواره‌ي تهران قديم، در باغ‌موزه‌ي قصر، جشنواره‌ي گردشگري طهران نيز با همكاري سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي برگزار خواهد شد. جشنواره‌ي گردشگري طهران از 20 تا 30 مرداد فعاليت خواهد كرد.

در اين جشنواره آژانس‌هاي گردشگري حضور دارند و با موسيقي و فعاليت‌‌هاي متنوع به معرفي فضاهاي گردشگري كشور مي‌پردازند.

  • طهران قديم در شرق تهران

گفتني است از چند هفته پيش جشنواره‌ي طهران قديم، در بوستان الغدير، در منطقه‌ي چهار تهران هم ميزبان علاقه‌مندان است.

اين جشنواره تا پايان تابستان فعال است و با نگاهي ويژه، بازديدكنندگان را با ظرفيت‌هاي تهران‌شناسي و نمايش فرهنگ و هنر تهرانِ کهن با محور خانواده، جاذبه‌هاي ديدني، غذاها، رسوم و سنت‌ها، موسيقي و ميراث کهن ايراني‌اسلامي شهر تهران آشنا مي‌كند.


عكس: محمود اعتمادي/ دوچرخه

کد خبر 412287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha