مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه ۵ گفت: شناسایی هزار و صد و ده ساختمان ناایمن پرتردد و پر خطر در سطح نواحی هفتگانه منطقه ۵ انجام شد و برای رفع خطر آنها تمهیدات لازم انجام می‌شود.

محسن اسدی، شهردار منطقه 5 اعلام کرد که رعایت اصول ایمنی در ساختمان‌ها برای پیشگیری از بحران و حفظ جان و امنیت شهروندان اهمیت خاصی دارد، لذا با اقدام‌هايی نظیر آموزش و ارتقا سطح فرهنگ ایمنی عموم و کاهش مخاطرات محیطی، شناسایی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع خطر موارد ناایمن ساختمانی پرخطر و پرتردد سطح منطقه اقدام شده است.

به گزارش ایسنا، محسن اسدی گفت: با توجه به پدیده فرونشست، فروچاله و وجود تأسیسات شهری مختلف در عمق زمین، پرونده صلاحیت ایمنی ساختمان‌ها و اماکن پر خطر درنواحی هفتگانه تشکیل شد. تاکنون هزار و 110 ساختمان بلند مرتبه و پرتردد با هدف بالا بردن ضریب ایمنی اماکن، شناسایی و برای 235 ساختمان، پرونده صلاحیت ایمنی تشکیل واخطار رفع خطر سه ماهه ابلاغ شد و بعد از تشکیل کمیته رفع خطر، برای 4 مورد از ساختمان‌های برج نگین رضا، پاساژ طلا، بوستان و برج مینا دستور قضایی صادر شده‌است.

شهردار منطقه 5 به فاکتورهای ایمنی اولیه به سیستم فعال اعلان و اطفای حریق، در حساس به دود و علائم راه‌های خروج و پله اضطراری اشاره کرد و گفت : 209 مورد ساختمان ناایمن در ناحیه 6 (محله آپادانا و بیمه) شناسایی و پرونده ایمنی ساختمانی برای آن‌ها تشکیل شد. همچنین شناسایی گودهای پر خطر رها شده و تشکیل پرونده ایمنی برای آن‌ها، در دستور کار قرار دارد . اخطار نهایی به بلوک‌های D1 و C2 از فاز سوم اکباتان نیز براي اصلاح ، تخریب موارد ناایمن و رفع خطر با پیگیری اداره حقوقی از مرجع قضایی ابلاغ شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5 ، او گفت: محله‌هاي کن، حصارک و مرادآباد از نظر بافت و ایمنی ساختمانی ، تاب‌آوری کمی دارد که شناسایی و اقدام رفع خطر آن‌ها در اولویت است.

محمدباقر حسینیان، دبیر ستاد بحران منطقه نیز به مانورهای انبار نفت شهران ، مجتمع آیریک سنتر ، برج نگین رضا ، مدارس پیام و عصمت با همکاری سازمان ژئو فیزیک دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: با هدف آمادگی در مواقع بحران، مانورهای هدفدار، متفاوت و خاص با سناریوهای جدید وعملیاتی پیش بینی شده است.

کد خبر 411971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha