علی مولوی: در اردیبهشت‌ماه بود که خبر خوش قهرمانی کشتی‌گیران آزادکار و فرنگی‌کار نوجوان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا به گوشمان رسید و با شادی به افتخار این نوجوانان قهرمان از جا بلند شدیم و برایشان کف زدیم.

دوچرخه شماره ۹۳۴

حالا هم همين تيم باانگيزه و قهرمان، در مسابقات قهرماني نوجوانان جهان در كرواسي درخشيد و برسكوي قهرماني ايستاد.

به گزارش روابط‌عمومی فدراسیون کشتی جمهوري اسلامي ايران، تيم ملي كشتي آزاد نوجوانان ايران و تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان ايران، در رقابت‌هاي قهرمانی نوجوانان جهان در كرواسي، قهرمان شدند.

اين رقابت‌ها از يازدهم تا هفدهم تيرماه 1397 در شهر زاگرب كرواسي برگزار شد و تيم ملي نوجوانان ايران توانست پس از 22 سال، براي سومين‌بار قهرمان جهان شود. آخرين‌بار نوجوانان كشتي‌گير كشورمان، سال 1996 ميلادي قهرمان جهان شده بودند.

تیم ملي كشتي آزاد نوجوانان ایران با سه مدال طلاي رحمان‌عموزادخليلي در وزن 45 كيلوگرم، عليرضا عبداللهي در وزن 92 كيلوگرم و اميرحسين زارع در وزن 110 كيلوگرم، مدال نقره‌ي محمدرضا قياسي در وزن 80 كيلوگرم و سه مدال برنز سيدعرفان جعفريان در وزن 51 كيلوگرم، علي‌اكبر فضلي در وزن 60 كيلوگرم و محمد كريمي در وزن 65 كيلوگرم با كسب 152 امتياز به مقام قهرماني جهان رسيد.

تیم‌های نوجوانان آمريكا با 132 امتياز، روسيه با 116 امتياز، جمهوري آذربايجان با 105 امتياز و ژاپن با 83 امتياز نيز در رتبه‌هاي دوم تا پنجم ايستادند.

گفتني است از اين هفت مدال‌آور كشتي آزاد، شش‌تايشان در رقابت‌هاي آسيايي ازبكستان هم درخشيده بودند؛ در آن رقابت‌ها، رحمان‌ عموزادخليلي، محمد كريمي، محمدرضا قياسي، عليرضا عبداللهي و اميرحسين زارع، مدال طلا و سیدعرفان جعفریان نيز مدال برنز كسب كرده بود.

تیم ملي كشتي فرنگي نوجوانان ایران نيز با دو مدال طلای امیرحسین خوانساری در وزن 55 كيلوگرم و محمد نصرتی در وزن 92 كيلوگرم، دو مدال نقره‌ي سجاد عباس‌پور در وزن 48 کیلوگرم و شاهین بداغی در وزن 60 کیلوگرم و دو مدال برنز حسین قاسمی در وزن 65 کیلوگرم و محمد ناقوسی در وزن 80 کیلوگرم، با كسب 130 امتياز برسكوي قهرماني جهان ايستاد.

پس از تيم ملي ايران، تيم‌هاي نوجوانان روسيه با 108 امتياز، تركيه با 91 امتياز، گرجستان با 89 امتياز و ازبكستان با 83 امتياز در رتبه‌هاي دوم تا پنجم جاي گرفتند.

گفتني است اين شش مدال‌آور كشتي‌فرنگي در رقابت‌هاي آسيايي ازبكستان نيز خوش درخشيده بودند. در آن رقابت‌ها سجاد عباس‌پور، محمد ناقوسی و محمد نصرتی مدال طلا، شاهین بداغی مدال نقره و امیرحسین خوانساری و حسين قاسمي مدال برنز آسيا را به‌ارمغان آورده بودند.

ناگفته نماند كه اين تمام ماجرا نخواهد بود و مهرماه امسال، كشتي‌گيران نوجوان كشورمان به‌خاطر قهرماني‌ قبلي‌شان در آسيا، در رقابت‌های المپیک 2018 نوجوانان هم شركت خواهند كرد و حتماً آن‌جا هم افتخارآفرين خواهند شد.

المپيك نوجوانان، مسابقاتی چندورزشی است که به همت کمیته‌ي بین‌المللی المپیک در رده‌ي سنی 14 تا 18 سال برگزار می‌شود.

 

دوچرخه شماره ۹۳۴

قهرماني تيم ملي كشتي آزاد نوجوانان ايران

 

دوچرخه شماره ۹۳۴

قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان ايران / عكس‌ها‌: سايت فدراسيون كشتي جمهوري اسلامي ايران

کد خبر 411717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha