همشهری آنلاین: گزارش های اولیه از تفلیس که اعتراض مخالفان را برانگیخته، حاکی از پیروزی میخائیل ساکاشویلی در انتخابات ریاست جمهوری گرجستان است.

سخنگوی میخائیل ساکاشویلی، نامزد ریاست جمهوری گرجستان شامگاه شنبه پنجم ژانویه(16 دی) در حالی که تنها نتایج اولیه‌ای از این انتخابات منتشر شده بود، گفت: با توجه به این نتایج، ساکاشویلی قطعاً در این انتخابات پیروز شده‌است.

این اظهار نظر اعتراض مخالفان را برانگیخته است به طوری که رهبر مخالفان گرجستان، برپایی تظاهرات خیابانی در این کشور را در اعتراض به آنچه وی دست بردن میخائیل ساکاشویلی رئیس‌جمهور گرجستان در نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامید، خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تفلیس، لیوان گاچیلادزه با تأکید بر پیروزی خود در انتخابات، از مردم خواست ساعت چهارده روز یکشنبه (به وقت محلی) در اعتراض به نتایج انتخابات تظاهرات خیابانی برگزار کنند.

این در حالی است که داویت باکرادزه، سخنگوی ساکاشویلی تأکید کرده، نتایج اولیه انتخابات به وضوح نشان از پیروزی ساکاشویلی دارد.

براساس مقررات انتخاباتی در صورتی که هیچ یک از نامزدها بیش از پنجاه درصد آراء را به خود اختصاص ندهد، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

کد خبر 41013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز