یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: میخاییل ساکاشویلی برای دومین بار کار خود را در مقام رییس جمهوری گرجستان آغاز کرد

به گزارش بی بی سی، مخالفان گرجستانی نیز خواستار برپایی تظاهراتی علیه مراسم آغاز دومین دوره ریاست ساکاشوویلی شده‌اند. احزاب مخالف دولت معتقدند که در جریان رای گیری، به نفع ساکاشویلی، تقلب صورت گرفته است.[مخالفان دولت گرجستان خواستار برگزاری دور دوم انتخابات شدند]

میخاییل ساکاشوویلی در حالی دومین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرده است که بر اساس نتایج انتخابات اخیر در این کشور محبوبیت وی به نصف کاهش پیدا کرده است. او در دور اول ریاست جمهوری خویش با انجام اصلاحات تندروانه در زمینه بازار آزاد، مخالفت‌های بسیاری را علیه دولتش برانگیخت.

ساکاشویلی در سخنانی پس از مراسم دور دوم ریاست جمهوری‌اش گفت: ما دموکراتتیک ترین انتخابات را در تاریخ گرجستان برگزار کردیم و شما خواستار اتحاد و توسعه دموکراسی در گرجستان شدید.البته ساکاشوویلی به این نکته اذعان کرد که تلاش‌هایش برای نجات اقتصاد گرجستان از بحران، دوران سختی را برای کشور به ارمغان آورده است.

ساکاشوویلی اخیرا نیز گفته بود:ما نه تنها در گرجستان اصلاحات اقتصادی انجام دادیم که دور‌ه‌ای از انقلاب فرهنگی را نیز طی کردیم وشما می‌دانید که زمانی که تلاش می‌کنیم شیوه دیگری از زندگی و شیوه دیگری از تفکر را به اجتماع تزریق کنیم، مشکلاتی در اجتماع پدید می‌آید.

ساکاشوویلی همچنین در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد اجتماعی، اقتصادی دولت وی، متعهد شد که در دوره جدید ریاست جمهوری‌اش بیکاری را کاهش داده حقوق‌های بازنشستگی را افزایش دهد و برنامه جدید رفاه اجتماعی را در گرجستان به اجرا بگذارد.

ساکاشوویلی همچنین قصد دارد کشورش را به عضویت ناتو درآورد. این درحالی است که روسیه به شدت با عضویت گرجستان در ناتو مخالفت کرده است و در صورتی که ساکاشوویلی بر عضویت گرجستان در ناتو پافشاری کند، بر تنش‌ها میان مسکو و تفلیس افزوده خواهد.این درحالی است که ساکاشوویلی پس از انتخابش برای بار دوم در مقام ریاست جمهوری گرجستان خواستار تنش زدایی در روابط میان مسکو و تفلیس شده بود.[ساکاشویلی خواستار بهبود روابط با روسیه است]

کد خبر 42169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز