همشهری آنلاین: ایران به فناوری ساخت نسل‌ چهارم و پنجم جنگنده صاعقه دست پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه 15 دی ماه   گفت که آسمان ایران بزودی شاهد پرواز این هواپیماها که از فن‌آوری رادارگریزی بهره‌ می‌برند خواهد بود.

امیر سرتیپ احمد میقانی همچنین اعلام کرد پرواز آزمایشی دو فروند از نسل جدید هواپیمای جنگنده آذرخش به نام صاعقه ‪ ۲۹‬شهریور ماه امسال با موفقیت انجام شد.

جنگنده مدرن و پیشرفته صاعقه ، کار و محصول مشترک صنایع هوایی وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده‌نیروی هوایی‌ارتش جمهوری اسلامی ایران درهمین روز نیز از برنامه‌ریزی برای تولید هواپیماهای بسیار پیشرفته از آذرخش خبر داده بود.

میقانی روز شنبه درحاشیه مراسمی که به‌مناسبت سیزدهمین سالگرد شهادت سرلشکر منصور ستاری برگزار شد، به خبرنگاران، گفت امسال شاهد دستاوردها و نوآوری‌های دیگری از تلاش فعالان داخلی خواهیم بود.

وی همچنین اعلام‌کرد نیروی هوایی درحال تلاش برای تولیدنسل جدید هواپیماهای صاعقه است و درپی بهینه‌سازی سیستم آیونیک، رادار و موشک این هواپیماها می‌باشد.

فرمانده نهاجا اعلام کرد: ساخت سیستم‌های رادار و هواپیماهای نسل چهار و پنج را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

نسل سوم هواپیمای صاعقه در سال جاری تولید شده‌است.

میقاتی در مورد ویژگی‌های هواپیماهای نسل پنج صاعقه گفت: این نسل از هواپیماهای نظامی با فناوری روز اروپا برابری می‌کند و قادرند از دید رادارهای دشمن مخفی شوند.

وی تاکید کرد طراحی و ساخت این هواپیماها کاملا بومی بوده و همه مراحل ساخت آن در داخل کشور انجام می‌شود.

وی درادامه از جمله دستاوردهای نیروی هوایی‌ارتش را در بازسازی و اورهال و تعمیر هواپیماها ذکر کرد و گفت هفته گذشته شاهد پرواز سه‌فروند هواپیمای ‪ ۷۴۷‬بودیم و درآینده نزدیک نیز شاهد اورهال و آماده به‌کارشدن هواپیماهای غول‌پیکر ترابری خواهیم بود.

وی دستیابی به فناوری بومی ساخت رادار را مورد اشاره قرار داد و گفت که به همت متخصصان داخلی به پیشرفت‌های خوبی در این زمینه دست یافته‌ایم.

فرمانده‌نیروی هوایی ارتش گفت که‌تلاشگران این نیرو به فناوری ساخت رادار دست یافته‌اند و هم اکنون در حال ساخت این رادارها می‌باشند.

وی همچنین از ساخت چند نمونه آتشبار جنگی خبر داد که درفناوری نظامی روز جهان حرف اول را می‌زند و با فناوری روز اروپا برابری می‌کند.

کد خبر 40947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز