همشهری آنلاین: وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: پرواز آزمایشی دو فروند از نسل جدید هواپیمای جنگنده "آذرخش" به نام "صاعقه" در آستانه هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

سرتیپ پاسدار "مصطفی محمدنجار" روز چهارشنبه 28 شهریور در جمع‌ خبرنگاران گفت: این پرواز آزمایشی توسط خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد. [پنجشنبه؛جشن پرواز جنگنده صاعقه]

وی اعلام کرد این دو فروند هواپیما در رژه نیروهای مسلح در روز ‪۳۱‬ شهریور رسماً به ناوگان نیروی هوایی ارتش ملحق می‌شود.

به گفته وزیر دفاع، جنگنده مدرن و پیشرفته "صاعقه" کار و محصول مشترک صنایع هوایی وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سال اتحاد ملی و در هفته دفاع مقدس به عنوان نماد وحدت نیروهای مسلح به ملت بزرگ ایران تقدیم می‌شود.

وی گفت: با پرواز موفقیت آمیز این دو فروند جنگنده و غرش آن در آسمان ایران، دل ملت ایران از موفقیت فرزندان رشیدش در نیروهای مسلح قرص، محکم و شاد خواهد شد و بی‌تردید پرواز جنگنده "صاعقه" و غرش سهمگین آن گام دیگری در جهت استراتژی بازدارندگی فعال جمهوری اسلامی ایران است.

نجار، طرح بعدی خودکفایی نظامی را "مخازن سوخت انعطاف پذیر برای انواع بالگرد" ذکر کرد که توسط محققان و پژوهشگران مبتکر و اقتدارآفرین دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و طرحی بسیار مهم و استراتژیک محسوب می‌شود.

وی افزود:این طرح برای نخستین‌بار در خاورمیانه توسط متخصصان وزارت دفاع انجام می‌شود و همزمان با آغاز سال تحصیلی در این دانشگاه به بهره برداری خواهد رسید.

وی طرح بعدی را "سونار سه بعدی" ذکر کرد که همزمان با طرح مخازن سوخت به بهره برداری می‌رسد.

وزیر دفاع طرح دیگر انجام شده برای خودکفایی نظامی راطراحی و ساخت نخستین "دستگاه رهایش از ارتفاع برای انواع ارابه فرود هواپیماهای سبک و سنگین" اعلام‌کردکه بدلیل تراکم برنامه‌ها و پرواز به بهره‌برداری رسیده و گام بلندی در شکوفایی و رشد صنعت هوایی کشور دارد.

وی بااشاره به رژه نیروهای مسلح در روز ‪ ۳۱‬شهریور امسال ، آن را همراه با یک ویژگی بسیار مهم دانست و گفت:این ویژگی مهم این است که فقط تجهیزات و ادوات ساخت داخل در معرض دید قرار خواهدگرفت و در رژه شرکت دارند.

" نجار " گفت: اکثر تجهیزات بومی و ساخت داخل نیروهای مسلح توسط صنایع متنوع وزارت دفاع طراحی و تولید می‌شود و به عبارتی می‌توان امسال رژه ‪۳۱‬ شهریور در بخش تجهیزات را به نوعی "روز صنایع مستقل و بومی وزارت دفاع" نامید و این افتخاری بزرگی برای وزارت دفاع و مجموعه نیروهای مسلح تلقی می‌شود.

کد خبر 31873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز