همشهری آنلاین: مصطفی محمد نجار، وزیر دفاع، خبر فروش 250 جنگنده از سوی روسیه به ایران را تکذیب کرد.

به گزارش فارس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه امروز( چهارشنبه 10 مرداد) هیئت دولت در واکنش به خبر برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره خرید 250 جنگنده سوخو 30 از روسیه گفت: این موضوع یک عملیات روانی است تا کمک آمریکا به اسرائیل را تحت الشعاع قرار داده و خنثی کند.

وی همچنین درخصوص کمک آمریکا به چند کشور حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان با اشاره به اینکه این اقدام برای ما ایجاد نگرانی نمی‌کند، گفت: هر چقدر کشورهای اسلامی قدرتمند شوند، در نهایت به نفع جهان اسلام است و آنهایی باید از این موضوع نگران شوند که سودای تسلط نیل تا فرات را در خیال خود دارند.
 
نجار اضافه کرد: آمریکا با فروش سلاح به کشورهای منطقه اولاً می‌خواهد حاشیه امنیتی برای فروش اسلحه و جنگ افزار به اسرائیل پدید آورد و هم کارخانجات اسلحه سازی اش را از ورشکستگی نجات دهد.

وزیر دفاع با بیان اینکه اگر این فروش اسلحه برای ترساندن ایران باشد، ما هیچ ترسی نداریم، افزود: ما هیچ مشکلی با کشورهای مسلمان و دوست منطقه نداریم و برخی سعی دارند با شیطنت، ایران را در مقابل کشورهای مسلمان قرار دهند، اما خود این کشورها نیز واقعیت را می‌دانند.

وی در ادامه تأکید کرد: اعتقاد داریم امنیت خلیج فارس جز به کمک و همکاری کشورهای منطقه تأمین نمی‌شود.

نجار در پاسخ به سؤالی پیرامون تهدیدات اسرائیل پس از دریافت این کمک های تسلیحاتی آمریکا گفت: اگر روزی احساس خطر کنیم با آمادگی کامل پاسخگوی آن خواهیم بود.

از وزیر دفاع کشورمان درباره مشاهده اشیاء نورانی در آسمان تهران سؤال شد که وی با اشاره به اینکه اخبار متناقض و متضادی دراین مورد به گوش می رسد، گفت: البته وزارت دفاع در این زمینه اقدامات کارشناسی انجام داده که به محض پایان بررسی، اعلام می‌شود.

وی در ادامه درخصوص فروش موشک به سوریه نیز گفت: این موضوع نیز در ادامه تبلیغات روانی استکبار است، تا تجهیز رژیم صهیونیستی به انواع سلاح ها را مشروع جلوه دهند و این رژیم نیز تهدید علیه دیگر کشورها را افزایش دهد.

کد خبر 27970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز