شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

سردار مصطفی محمد نجار، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،گفت: همه تجهیزات نظامی که در رژه31 شهریور به نمایش گذاشته شد ساخت داخل بود و با توجه به این ویژگی می‌توانیم امسال را سال صنعت دفاعی بنامیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار مصطفی محمد نجار در حاشیه‌ رژه نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران به پیشرفت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش ساخت تسلیحات هوایی و زرهی اشاره کرد و افزود: امروز تمام تجهیزات نیروهای مسلح بدست دانشمندان و متخصصان کشور ساخته می‌شود و برای صلح و آرامش و امنیت به کار می‌رود.

محمد نجار با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در اوج قدرت و آمادگی هستند گفت: ما هیچ احساس نگرانی از تهدیدهای دشمنان نداریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ساخت هواپیماها، موشک و تجهیزات نظامی این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: این تجهیزات بخش مختصری از توانمندی ‌های ما بود که امروز به نمایش گذاشته شدتا ملت ما نیز به این اقتدار ملی افتخار کنند.

محمد نجار با اشاره به اینکه هواپیمای صاعقه به تولید انبوه خواهد رسید گفت: امروز هواپیماهای صاعقه، آذرخش، فجر، ایران 140 و همچنین هواپیماهای کمک آموزشی در داخل ‌ساخته می شود و در بخش هوایی در حال صنعتی شدن هستیم.

وی افزود: در روزهای آینده نیز برخی طرح های وزارت دفاع از جمله سیستم تصویربرداری لیزری که کار بخش تحقیق و پژوهش دانشگاه‌ مالک اشتر است به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد نجار درباره پیام رژه‌ نیروهای مسلح گفت: این رژه نشان از توان و قدرت نیروهای مسلح ایران دارد و ما این سلاح‌ها را برای جنگ نمی‌خواهیم بلکه پیام ما همواره صلح و دوستی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ‌تحریم دیگر تهدید نیست بلکه فرصتی برای خودکفایی است.

سردار مصطفی محمد نجار با بیان این ‌که امروز تحریم ها علیه ایران با شکست مواجه شده‌است افزود: با طراحی ها، ساخت و تولید تجهیزات در کشور تحریم‌‍ها دیگر اثری ندارد و ما امروز به بیگانگان نیازی نداریم.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا حمله رژیم صهیونیستی به سوریه پیام حمله به ایران است گفت:رژیم صهیونیستی پس ازشکست در جنگ 33 روزه در داخل خود خفتی پیدا کرده است و مردم این رژیم نیز می‌ خواهند از کشور فلسطین و سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کنند.

محمد نجار افزود: ‌این ‌گونه اقدامات رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌ها و شکست‌های گذشته این رژیم است.

کد خبر 32076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز