همشهری آنلاین: شبیه ساز کامل پروازی بالگرد 206 برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه، در هوانیروز طراحی و تولید شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، با راه اندازی این شبیه ساز انواع آموزش‌های خلبانی و تیراندازی با بالگرد و اجرای مانورهای اضطراری در شرایط مختلف جوی امکان پذیر شد.

با طراحی و تولید این شبیه ساز، نیاز بخش قابل توجهی از هواپیمایی نیروی زمینی ارتش برای آموزش خلبانان ماهر و توانا با بهره گیری از فناوری‌های مدرن پروازی، مرتفع شد و علاوه بر کاهش سوانح پروازی، میزان سوخت ، خسارات جانی و استهلاک تجهیزاتی، سطح تمرین کمی و کیفی آموزش‌ها بهبود یافت.

با استفاده از این شبیه ساز در هر هزار ساعت پرواز، امکان بروز یک خطا وجود دارد و هر‌گونه خطا و یا عیب به طور خودکار و به صورت بصری به خلبان هشدار داده می‌شود.

برای تولید این شبیه ساز متحرک، هیجده هزار نفر ساعت و یک سال زمان و هزینه‌ای معادل 800 میلیون تومان صرف شده، تمامی نرم افزارها و تجهیزات الکترونیکی آن به دست متخصصان هواپیمایی نیروی زمینی ارتش و وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و صرفه جویی کلانی در خرید تجهیزات مشابه وارداتی ایجاد شده است.

دانش ساخت و راه اندازی انواع شبیه سازهای متحرک و کامل پروازی، تاکنون در اختیار تعداد معدودی از کشورهای امریکایی و اروپایی بود و به علت تحریم تسلیحاتی کشورمان، امکان خرید آن‌ها حتی با صرف هزینه‌های سنگین نیز میسر نیست.

همچنین شبیه ساز ثابت بالگرد 209، روز شنبه 20 بهمن پس از یکسال تلاش شبانه روزی با هزینه 250 میلیون تومان به بهره برداری رسید و امکان ارائه آموزش‌های ناوبری، تیراندازی با راکت و تیربار منطبق با شرایط واقعی پروازهای عملیاتی میسر شد.

پیش از این 30 شبیه ساز ثابت در هواپیمایی نیروی زمینی ارتش تولید شده و برای تقویت بنیه آموزشی در اختیار پایگاه‌های هوانیروز در سراسر کشور قرار گرفته است.

همچنین روز شنبه اعلام شد: بیش از نه هزار و 700 قطعه انواع قطعات حساس و تند مصرف بالگردهای مختلف هجومی و ترابری بدست توانمندان هوانیروز ارتش طراحی و ساخته شده است.

کد خبر 43816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز